Gå til innhold

Kynnere


Snorkfrøken

Anbefalte innlegg

Hei Jordmor. Er litt usikker på om jeg bør kontakte lege/sykehus. Har hatt sterke kynnere siden uke 18 (er i uke 25 nå) Da jeg var på ul-kontroll i uke 18 fortalte jeg jordmor at jeg hadde sterke kynnere,men da bare en eller to om dagen. De siste dagene har de begynt å øke i antall. Har opptil 15 om dagen. Bør jeg være bekymret eller er dette normalt?

De er såpass sterke at jeg må stoppe opp med det jeg holder på med å puste rolig. De er som regel veldig korte.(ca et halvt minutt.)

Ingen regelmessigheter, men fryktelig ubehagelige. Bør jeg kontrolleres, eller kan jeg vente å snakke med legen -jeg har time om akkurat 1 uke.

Takker for svar:-)

hilsen en litt bekymret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Jordmor. Er litt usikker på om jeg bør kontakte lege/sykehus. Har hatt sterke kynnere siden uke 18 (er i uke 25 nå) Da jeg var på ul-kontroll i uke 18 fortalte jeg jordmor at jeg hadde sterke kynnere,men da bare en eller to om dagen. De siste dagene har de begynt å øke i antall. Har opptil 15 om dagen. Bør jeg være bekymret eller er dette normalt?

De er såpass sterke at jeg må stoppe opp med det jeg holder på med å puste rolig. De er som regel veldig korte.(ca et halvt minutt.)

Ingen regelmessigheter, men fryktelig ubehagelige. Bør jeg kontrolleres, eller kan jeg vente å snakke med legen -jeg har time om akkurat 1 uke.

Takker for svar:-)

hilsen en litt bekymret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Om du har förvärkar(kynnere) mindre än 1 gång per timme, tycker jag att du kan avvakta med en undersökning tills nästa vecka. Skulle de öka på i styka, bli varaktiga och regelbundna, skall du givetvis kontakta din doktor innan. Försöka att undvika stress och hård fysisk belastning. Kroppen ger dig nu signaler på att du skall ta det lite mera med ro. Lyssna på dessa signaler så skall du se att dina förvärkar blir mindre. Lycka till!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Om du har förvärkar(kynnere) mindre än 1 gång per timme, tycker jag att du kan avvakta med en undersökning tills nästa vecka. Skulle de öka på i styka, bli varaktiga och regelbundna, skall du givetvis kontakta din doktor innan. Försöka att undvika stress och hård fysisk belastning. Kroppen ger dig nu signaler på att du skall ta det lite mera med ro. Lyssna på dessa signaler så skall du se att dina förvärkar blir mindre. Lycka till!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...