Gå til innhold

Hva kan være galt med meg?


19 år

Anbefalte innlegg

Leste innlegget til newbii, som sier at han sliter med kvalme som følge av psykisk lidelse. Dette interreserte meg, siden jeg selv sliter med dette problemet. Kvalmen kom veltende over meg for ca havlannet år siden. Har nå lært meg å leve med det, men det har fått følger av typen at jeg ikke ønsker å kjøre med buss. Dette pga at jeg føler at jeg straks da vil kaste opp. Det hører også med til historien at jeg til dags dato aldri har kastet opp pga. dette. Det som jeg lurer på er om dette virkelig kan være en pskykisk lidelse, eller om det kan være noe galt med meg rent medisinsk sett. Finnes det en form for sykdom i magen som kan gjøre meg "konstant" kvalm? Vil også understreke at jeg har vært på legebesøk hvor jeg ble videre henvist til psykriater, siden jeg har vært utsatt for en god del traumatiske opplevelser for noen år tilbake. Dette i form av tap av en god venn og vitne til stygge ulykker. Det som jeg selv tror er at kvalmen min er en konsekvens av at jeg er veldig redd for å dø. Kan det være riktig, eller bør jeg få magen undersøkt?

Mvh. Kvinne 19 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

thinkerbell

Begge deler. For sikkerhets skyld bør du undersøke magen, selv om jeg tror at dette er kroppens måte å reagere på "ting" du har opplevd. Kropp og sjel henger som kjent sammen.. Håper du takker ja til henvisningen til psykiateren.

hilsen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Greit å høre at andre sliter med samme problem..

Fikk magesår for 2 år siden og ble etterhvert også deprimert av div. årsaker.

Poenget er at jeg har vært til gastro undersøkelse 2 ganger etter at jeg fikk medisiner for magesår, og magen var helt fin...men fremdeles er jeg kvalm .

Trodde hele tiden det var magen, men har nå kontakt med psykolog og det er rimelig sikkert at det er psykologiske årsaker.

Skal begynne med medisiner ogm et par uker...gruer meg litt , hører det er mange bi-virkninger, bla. kvalme....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...