Gå til innhold

cipramil


hpks

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt 40 mg cipramil i snart 4 år. Har prøvd å slutte på dem 2-3 ganger, men har da fått tilbakefall, og har derfor måttet begynne igjen. Det har gitt meg god effekt, men det siste halve året har jeg kjent at depresjonen har kommet tilbake igjen for en ukes tide av gangen, for så å forsvinne igjen en ukes tid. Kan SSRI'ene miste effekten etter en stund? Hvor lenge kan man gå på antidepressive? Er det noen som gjør det hele livet?

Jeg har forsøkt å øke dosen med 60 mg, men kjenner at jeg fortsatt blir deprimert. Legen min har anbefalt meg å prøve efexor. Kan dette gi berde effekt?

HPKS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Windsong

Jeg er ingen lege, men jeg mener å ha hørt av folk som har gått på SSRI lenge at de har mistet effekten etter en stund.

Selv byttet jeg til Efexor fordi Cipramil ikke hadde god nok effekt, og det ser jeg på som et klokt valg nå. Efexor virker i tillegg til å øke serotonin ved å øke noradrenalin.

En god del mennesker er dessverre avhengige av å ta antidpressiva resten av livet.

Det er jo vondt å ha det slik som du beskriver, så jeg tror jeg ville gitt Efexor en kjangse.

Ellers gjør du selvsagt lurty i å ta opp spørsmålene rundt din individuelle behandling med legen som kjenner akkurat deg.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte cipramil for noen år siden. De virket bra ganske lenge, men så begynte de å virke motsatt. Jeg var kjempedeprimert helt til jeg sluttet med dem. Ble raskt bedre etter at jeg sluttet. Dessverre ble jeg syk igjen senere. NÅ bruker jeg efexor og de virker veldig bra. Jeg kombinerer dem med seroquel og trenger begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...