mariaflyfly Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Det visste jeg før jeg skrev innlegget også men jeg kunne ikke dy meg. Hadde ikke trodd det skulle bli brudulje. Ikke fikk jeg med meg så mange av kommentarene heller ) Ser jeg har blitt kallt gullungen til webmaster og litt av hvert siden tråden ble slettet. Vil nok heller tro at tråden ble slettet fordi jeg var slem. Aha! Det er nok DEG som er webbis, Dorthe! ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97558-dorthe/page/2/#findComment-550144 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyco Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Vel du er tydligvis god til å smelle rundt deg og såre folk, men å si undskyld jeg tok feil klarer du ikke. Å gi løs på en gruppe fordi noen gir løs på en annen er helt feil, ihvertfall å generalisere slik du gjorde feks den om at de overvektige luktet svette. Jeg må ærlig si at jeg ikke har så mye til overs for røykere som røyker rett foran meg, fordi det er helsefarlig for meg også. Jeg ønsker ikke all dritten fra tjere, nikotin ol i min kropp. Men for all del røyk i vei, jeg vil ikke hindre noen, bare gjør det på steder reververt for dette, eller i deres egne stuer og ikke på trange utesteder med dårlig ventilasjon. Skal vi liksom holde oss hjemme slik at dere får deres røyk? Hvor patetisk er ikke det?? Når det gjelder overvektige, eller folk som lider av sterk fedme kan de godt spise hele dagen om de vil for min del, det er deres blodårer som tettes igjen med fett ikke mine! Å sammenligne røyk med overvekt er ikke helt reelt siden overvekt ødelegger bare for dem slev, mens røyking ødelegger for andre også, dersom det ikke blir tatt hensin. Det er nok få i dette landet som har noe i mot god hensynsfull røyking. (men de finnes vel..) Skjønner du ikke det? Jeg hopper inn her litt ;0) Jeg har hørt unge jenter si : "Heller lungekreft enn feit!" Det sier vel litt om hetsen/utfrysinga overvektige må slite med i samfunnet... Selv om ingen sier noe høyt til den enkelte! Og det er akkurat den hetsen mange røykere nå må finne seg i også om dagen. Å komme med argumenter om hva røykerne koster er bare dumt! Hva koster ikke fedme?? Som og er et selvvalgt problem... eller...? Nuvel. :0) Jeg tror jeg skjønner hvor Dorthe ville selv om jeg ikke så tråden. For jeg tenker slik selv. Og jeg tror også at jeg må oppholde meg i andres røyk i alle fall åtte timer daglig, i flere år, om det skal ha noen nevneverdig skadelig effekt på meg. Bortsett fra litt uggen lukt. Med whiskyånden min veit jeg ikke helt om lukta heller er et problem når jeg er ute... Ja takk begge deler sier jeg! Uten at folk skal terrorisere hverandre. Ex røyker 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97558-dorthe/page/2/#findComment-550149 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest er det rart det blir krig? Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Jeg hopper inn her litt ;0) Jeg har hørt unge jenter si : "Heller lungekreft enn feit!" Det sier vel litt om hetsen/utfrysinga overvektige må slite med i samfunnet... Selv om ingen sier noe høyt til den enkelte! Og det er akkurat den hetsen mange røykere nå må finne seg i også om dagen. Å komme med argumenter om hva røykerne koster er bare dumt! Hva koster ikke fedme?? Som og er et selvvalgt problem... eller...? Nuvel. :0) Jeg tror jeg skjønner hvor Dorthe ville selv om jeg ikke så tråden. For jeg tenker slik selv. Og jeg tror også at jeg må oppholde meg i andres røyk i alle fall åtte timer daglig, i flere år, om det skal ha noen nevneverdig skadelig effekt på meg. Bortsett fra litt uggen lukt. Med whiskyånden min veit jeg ikke helt om lukta heller er et problem når jeg er ute... Ja takk begge deler sier jeg! Uten at folk skal terrorisere hverandre. Ex røyker Hun pekte på de store utgiftene staten har i forbidnelse med overvekt, og det har vi ikke med røykere liksom?? Altså jeg er klar over at begge grupper koster en del millioner i året, men det er tydeligvis ikke hun. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97558-dorthe/page/2/#findComment-550161 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyco Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Hun pekte på de store utgiftene staten har i forbidnelse med overvekt, og det har vi ikke med røykere liksom?? Altså jeg er klar over at begge grupper koster en del millioner i året, men det er tydeligvis ikke hun. Spørsmålet er da om fedme er selvpåført? Det er en brannfarlig diskusjon å ta. Noen vil si ja det er det. Og mange vil nevne sykdommer som årsak. Poenget er at det er sinnsykt vanskelig å slutte å røyke, for noen. Og sinnsykt vanskelig å slanke seg, for noen. Ingen av delene gjør dem til mindre verdifulle som mennesker! Ofte er det et eller annet sted i mellom her, at debatten sporer helt av, og folk ender opp med å kalle hverandre ting... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97558-dorthe/page/2/#findComment-550167 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Vel du er tydligvis god til å smelle rundt deg og såre folk, men å si undskyld jeg tok feil klarer du ikke. Å gi løs på en gruppe fordi noen gir løs på en annen er helt feil, ihvertfall å generalisere slik du gjorde feks den om at de overvektige luktet svette. Jeg må ærlig si at jeg ikke har så mye til overs for røykere som røyker rett foran meg, fordi det er helsefarlig for meg også. Jeg ønsker ikke all dritten fra tjere, nikotin ol i min kropp. Men for all del røyk i vei, jeg vil ikke hindre noen, bare gjør det på steder reververt for dette, eller i deres egne stuer og ikke på trange utesteder med dårlig ventilasjon. Skal vi liksom holde oss hjemme slik at dere får deres røyk? Hvor patetisk er ikke det?? Når det gjelder overvektige, eller folk som lider av sterk fedme kan de godt spise hele dagen om de vil for min del, det er deres blodårer som tettes igjen med fett ikke mine! Å sammenligne røyk med overvekt er ikke helt reelt siden overvekt ødelegger bare for dem slev, mens røyking ødelegger for andre også, dersom det ikke blir tatt hensin. Det er nok få i dette landet som har noe i mot god hensynsfull røyking. (men de finnes vel..) Skjønner du ikke det? For det første så bryr jeg meg ikke om at folk er overvektige. Jeg bare fortsatte på den tråden under og snudde ting litt på hodet. Det er nemlig slik at noen kan mobbes og andre ikke og det har jeg sett meg lei på. Dessuten trodde jeg at jeg overdrev så fælt at folk ikke ville ta det helt bokstavelig. Jeg er heller ikke typen som mobber mennesker, jeg tar alle som de er. Tjukke, tynne, røykere, ikke røyker, religion og hudfarge. Jeg kjenner masse forskjellige mennesker, fra millionærer til gateprostituerte som går på dop. Det ytre teller lite, det indre betyr alt. Jeg kan mene ting om f.eks overvekt men jeg ville aldri mobbet noen for det. Men jeg har sterke meninger, særlig når folk blir behandlet nedlatende og urettferdig. Jeg synes fremdeles at hetsen mot røykere går for langt og at jeg selv ikke plager andre med min røyking og at de fleste røykere tar hensyn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97558-dorthe/page/2/#findComment-550172 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Aha! Det er nok DEG som er webbis, Dorthe! ;o) Ja, det hadde vært litt av en jobb å få betalt for å sitte her på DOL ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97558-dorthe/page/2/#findComment-550176 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SlimShady Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 For det første så bryr jeg meg ikke om at folk er overvektige. Jeg bare fortsatte på den tråden under og snudde ting litt på hodet. Det er nemlig slik at noen kan mobbes og andre ikke og det har jeg sett meg lei på. Dessuten trodde jeg at jeg overdrev så fælt at folk ikke ville ta det helt bokstavelig. Jeg er heller ikke typen som mobber mennesker, jeg tar alle som de er. Tjukke, tynne, røykere, ikke røyker, religion og hudfarge. Jeg kjenner masse forskjellige mennesker, fra millionærer til gateprostituerte som går på dop. Det ytre teller lite, det indre betyr alt. Jeg kan mene ting om f.eks overvekt men jeg ville aldri mobbet noen for det. Men jeg har sterke meninger, særlig når folk blir behandlet nedlatende og urettferdig. Jeg synes fremdeles at hetsen mot røykere går for langt og at jeg selv ikke plager andre med min røyking og at de fleste røykere tar hensyn. Men jeg har sterke meninger, særlig når folk blir behandlet nedlatende og urettferdig Er det ikke det du selv gjør mot overvektige da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97558-dorthe/page/2/#findComment-550346 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Men jeg har sterke meninger, særlig når folk blir behandlet nedlatende og urettferdig Er det ikke det du selv gjør mot overvektige da? Jeg har aldri mobbet noen overvektige i hele mitt liv bortsett fra i denne tråden. Den ble skrevet som en etterfølger til innlegget om råd til røykere og jeg trodde faktisk ikke at folk skulle være så hårsåre etter å ha mobbet røykere først. Visse grupper er det tydeligvis lov å mobbe og det var det jeg vise ved å overføre argumentene fra røykere til overvektige. Det er helt sikkert vanskelig å slanke seg akkurat som det er vanskelig å slutte og røyke. Og det er helsefarlig å røyke og det er helsefarlig å være overvektig. Røykere lukter vondt, svette lukter vondt og after shave lukter vondt. Noen er allergiske mot røyk, noen mot parfyme og noen mot hunder. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97558-dorthe/page/2/#findComment-550368 Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 For det første så bryr jeg meg ikke om at folk er overvektige. Jeg bare fortsatte på den tråden under og snudde ting litt på hodet. Det er nemlig slik at noen kan mobbes og andre ikke og det har jeg sett meg lei på. Dessuten trodde jeg at jeg overdrev så fælt at folk ikke ville ta det helt bokstavelig. Jeg er heller ikke typen som mobber mennesker, jeg tar alle som de er. Tjukke, tynne, røykere, ikke røyker, religion og hudfarge. Jeg kjenner masse forskjellige mennesker, fra millionærer til gateprostituerte som går på dop. Det ytre teller lite, det indre betyr alt. Jeg kan mene ting om f.eks overvekt men jeg ville aldri mobbet noen for det. Men jeg har sterke meninger, særlig når folk blir behandlet nedlatende og urettferdig. Jeg synes fremdeles at hetsen mot røykere går for langt og at jeg selv ikke plager andre med min røyking og at de fleste røykere tar hensyn. Men da gjelder jo ikke denne røykekampanjen deg heller! - Den gjelder sånne som FREMDELES røyker hjemme på ungene sine, de som ikke tar hensyn til alle.- og de som på jobben sin ikke har noe fritt valg om å få jobbe i et røykfritt miljø. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97558-dorthe/page/2/#findComment-550820 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Hun pekte på de store utgiftene staten har i forbidnelse med overvekt, og det har vi ikke med røykere liksom?? Altså jeg er klar over at begge grupper koster en del millioner i året, men det er tydeligvis ikke hun. Utgiftene statene har på røyking må sees opp mot at staten tjener mange penger på dem i form av avgifter og at de dør tidligere slik at det blir mindre pensjonsutgifter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97558-dorthe/page/2/#findComment-550867 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rart det blir krig? Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Men da gjelder jo ikke denne røykekampanjen deg heller! - Den gjelder sånne som FREMDELES røyker hjemme på ungene sine, de som ikke tar hensyn til alle.- og de som på jobben sin ikke har noe fritt valg om å få jobbe i et røykfritt miljø. Dorthe røyker hjemme. Det eneste rommet hun ikke røyker på, er minstegutten sin rom. Men hun *plager* ikke noen med røyken sin likevel..eh????????? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/97558-dorthe/page/2/#findComment-554589 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.