Gå til innhold

Hva er galt med meg? ..please, somebody??


newbii

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært tvangsinnlagt igjen, andre gang nå.. Sikkert mange der ute som sliter mer enn meg, men akkurat i dag har jeg lyst til å synes litt synd på meg selv. Nettopp kommet fra time hos put, hatt "fellesmøte" i dag, med meg, psykologen min og kontaktene mine fra uteseksjonen. Greit nok det, liker de alle sammen og føler absolutt at jeg blir tatt på alvor og ivaretatt. Det haglet med komplimenter om hvor godt jeg så ut etter den lille "ulykken" min og hvor godt jeg taklet det. Men det er jo ikke sant! Ikke i nærheten engang! Sannheten er at hver gang jeg ser armene mine , vil jeg bare legge meg ned å dø! Jeg fatter ikke at jeg kan gjøre sånt mot meg selv. Takler bare ikke tanken på å ha så lite kontroll på handlingene mine at jeg gjør meg selv så vondt! Jeg fortjener det jo ikke! Vet jo egentlig det, vet det nå, akkurat nå. Men det er så ofte jeg ikke vet det, som når jeg kutter meg. Det er ikke meg! Jeg vil ikke meg selv så vondt, men jeg MÅ, jeg MÅ! Noe sier meg at jeg MÅ! Hvorfor må jeg det? p.ga en litt dum ting jeg har gjort f.eks? Hvorfor må jeg blø p.ga det, når det går ann å ordne opp i de dumme tingene? Det er akkurat den samme kraften som får meg til å ruse meg og lyve og manipulere, og alt det andre dumme. Jeg vil ha kontroll!! Jeg vil ha alle tankene mine inn i samme retning. Jeg vil ha et liv..

Hvordan skal jeg klare det når jeg ikke klarer å åpne meg? Det er så mye jeg egentlig vil ta opp med psykologen min og andre, men jeg klarer ikke. Har ikke sjans.. Jeg har prøvd! Virkelig prøvd, men jeg er maktesløs. Jeg klarer ikke føle noe når jeg sitter der. Blir helt tom. Klarer vel egentlig aldri å føle noe, uansett hvem jeg er med. Men det er ikke meg, jeg vil! Jeg VIL kunne prate, ta i mot en klem eller hvertfall et lite stryk på skinnet.. Det er noe som får meg til å stenge systemet helt.

Uff!! Dette ble langt og dumt og usammenhengende, men jeg fikk ihvertfall noen tanker ut av systemet. Tror jeg.. Klarer ikke engang å fokusere når jeg skriver dette! Skulle ønske noen bare kunne stoppe hodet mitt, bare slå det av.. Gi meg ro, til å fokusere, til å konsentrere meg. Til å tenke og føle.. Ro, jeg vil ha ro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

elise-linnea

Du har kanskje dårlig impulskontroll? Det går an å finne andre måter å løse problemer på enn ved å kutte seg. Men det krever at du har viljen til forandring, mye tålmodighet og god tid!

Pleier dere å ha selvskading som tema i terpitimene? Sammen med behandleren din kan du legge nye strategier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kanskje dårlig impulskontroll? Det går an å finne andre måter å løse problemer på enn ved å kutte seg. Men det krever at du har viljen til forandring, mye tålmodighet og god tid!

Pleier dere å ha selvskading som tema i terpitimene? Sammen med behandleren din kan du legge nye strategier.

Har du skriver? Skriv ut innlegget ditt å ta det med til din behandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...