Gå til innhold

mystisk "trykk" i hodet.. hva kan det være?

Anbefalte innlegg

hei.

Jeg har I en måneds tid nå vært plaget av en merkelig trykk-hodepine over det høyre øret. Jeg har aldri kjent noe lignende før, og det plager meg at jeg ikke vet hva det er..

Det startet helt plutselig en dag, etter at jeg hadde sett lenge på en liten tv som sto langt borte.

Derfor sendte doktoren meg til optiker.

Der fikk jeg høre at jeg var litt langsynt, og fikk briller til data/tv bruk.

Nå har jeg hatt de i 2 uker, men har forsatt hodepine.

Det er verst om natta/morgenen, da er det et svakt trykk som gjør meg litt svimmel og ør. det er ikke fysisk smertefullt, men fryktelig ubehagelig

jeg har også mye propp i det høyre øret.

I det siste har jeg også opplevd et par "trykk rush",

Det er som et ENORMT smertefullt trykk i hodet, som går over etter kort tid (5 -10 sekunder).

Dette har skjedd midt på dagen.

Da føles det som om jeg kan besvime når som helst.

Etter et sånn trykk er jeg helt ør i en halvtime.

Jeg var hos doktoren igjen i dag, og fikk vite at det sannsynligvis ikke var svulst.

Og at jeg måtte vente og se om det gikk over.

kan det forsatt være synet? I såfall burde det vel vært ok om morgenen?

Når dette var som verst, for 3 uker siden var jeg og ømfintlig for sterke lys, og følte meg generelt merkelig..

Nå er det kun trykket igjen.

så det blir bedre..

Noen ide om hva det kan være?

takk

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Migrene er en mulig diagnose, typisk er halvsidig hodepine som kommer i "anfall", med ledsagende lys-skyhet og evt. kvalme. Økende hodepine som er værst om morgenen bør evt. undersøkes med bilder av hodet.

• 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...