Gå til innhold

Eh... Han har anmeldt meg...

Anbefalte innlegg

Ble kalt inn til nye avhør i saken min. Var der i dag, kom nettopp hjem. Har gått de siste dagene og forberedt meg på at de kanskje kom til å be om flere opplysninger, flere detaljer.

Men neida... Han har gått til motanmeldelse. Anmeldt meg for falsk forklaring. Han kommer neppe noen vei med det da. Håper jeg...

Men hva gjør jeg nå? Trenger noen råd. Føler meg redd... Er trygg på min forklaring til politiet, har bare fortalt det som det skjedde. Men likevel...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97845-eh-han-har-anmeldt-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Devania!

Det viktigste nå er at du ikke forandrer forklaringen din, smører mer på eller overdriver for å overbevise etterforskeren om at du snakker sant. Bare stå ved det du har sakt tidligere - da virker du troverdig.

La bare overgriper anmelde og lyge i vei, det faller vanligvis på sin egen urimelighet, for han blir helt sikkert fristet til å overdrive for å overbevise.

Har du snakket med bistandsadvokaten din om hva hans versjon går ut på? Det hadde jeg gjort i hvert fall.

Lykke til i prosessen frem mot å få opp saken i retten!

Beste hilsen Grete :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97845-eh-han-har-anmeldt-meg/#findComment-551929
Del på andre sider

Hei Devania!

Det viktigste nå er at du ikke forandrer forklaringen din, smører mer på eller overdriver for å overbevise etterforskeren om at du snakker sant. Bare stå ved det du har sakt tidligere - da virker du troverdig.

La bare overgriper anmelde og lyge i vei, det faller vanligvis på sin egen urimelighet, for han blir helt sikkert fristet til å overdrive for å overbevise.

Har du snakket med bistandsadvokaten din om hva hans versjon går ut på? Det hadde jeg gjort i hvert fall.

Lykke til i prosessen frem mot å få opp saken i retten!

Beste hilsen Grete :-)

Jeg hadde heldigvis med meg min bistandsadvokat da jeg var inne til avhør. Så jeg tror det gikk greit, jeg står ved den forklaringen jeg har gitt, og har ingen grunn til å forandre noe.

Grunnen til at han har anmeldt meg er jo selvsagt for å forsvare seg ved å trekke tvil om min forklaring i den anmeldelsen han har på seg. Han påstår at voldtekten jeg har anmeldt skjedde frivillig.

Synes det her er forferdelig... Er litt vanskelig å tenke positivt midt i alt dette...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/97845-eh-han-har-anmeldt-meg/#findComment-552351
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...