Gå til innhold

uønsket hårvekst

Anbefalte innlegg

Gjest plaget ung kvinne

Finnes det noen "tommelfingerregel" som sier noe om hvor ille den uønskede / unormale hårveksten må være hos en kvinne før en eventuelt kan få økonomisk støtte til permanent hårfjerning?

F.eks. hvor mye betegnes som "unormalt"?

Vil liksom ikke "dumme meg ut" på legens kontor før jeg vet noe mer saken.

Kan legge til at jeg har sterk og kraftig hårvekst bak på lårene, på rumpeballene, leggene, foran på lårene som "forlenging" av kjønnshårene etc. Snakker ikke om "dunvekst", tynnere og lysere hår som jeg har rikelig av på overleppe, armer etc, men hårvekst så tykk og kraftig som kjønnshår.

Må legge til at jeg har hatt regelmessig menstruasjonssyklus i alle år (er 23) - så jeg betviler at jeg har "unormale" hormoner.

Jeg kan huske at jeg siden puberteten begynte har hatt ganske kraftig hårvekst, men den ser ut til å bare bli værre og værre. Har for eksempel kraftigere hårvekst nå enn da jeg var 17-18, og en skulle jo tro at hormonene i kroppen hadde stabilisert seg før den tid? (Fikk menstruasjon ved 12 års alder).

Jeg er redd dette kan gå utover psyken min, særlig i sammenheng med parforhold og det å gå lettkledd på sommeren :-(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9791-u%C3%B8nsket-h%C3%A5rvekst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest plaget ung kvinne

Finnes det noen "tommelfingerregel" som sier noe om hvor ille den uønskede / unormale hårveksten må være hos en kvinne før en eventuelt kan få økonomisk støtte til permanent hårfjerning?

F.eks. hvor mye betegnes som "unormalt"?

Vil liksom ikke "dumme meg ut" på legens kontor før jeg vet noe mer saken.

Kan legge til at jeg har sterk og kraftig hårvekst bak på lårene, på rumpeballene, leggene, foran på lårene som "forlenging" av kjønnshårene etc. Snakker ikke om "dunvekst", tynnere og lysere hår som jeg har rikelig av på overleppe, armer etc, men hårvekst så tykk og kraftig som kjønnshår.

Må legge til at jeg har hatt regelmessig menstruasjonssyklus i alle år (er 23) - så jeg betviler at jeg har "unormale" hormoner.

Jeg kan huske at jeg siden puberteten begynte har hatt ganske kraftig hårvekst, men den ser ut til å bare bli værre og værre. Har for eksempel kraftigere hårvekst nå enn da jeg var 17-18, og en skulle jo tro at hormonene i kroppen hadde stabilisert seg før den tid? (Fikk menstruasjon ved 12 års alder).

Jeg er redd dette kan gå utover psyken min, særlig i sammenheng med parforhold og det å gå lettkledd på sommeren :-(

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...