Gå til innhold

Jeg har gitt opp

Anbefalte innlegg

Gjest Siv Iren

Jeg opplevde overgrep for 5 år siden. siden det har jeg vært plaget av spiseforstyrrelser og selvmordstanker. jeg tenker på mat hele dagen, klarer ikke å slutte. i fjor veide jeg 45 kg, men med hjelp fra venner klarte jeg å komme meg opp igjen. men nå har alt gått ut av kontroll. jeg har lagt på meg og klarer ikke å slutte å spise sjokolade og andre søtsaker. jeg må ha det. lar jeg være ender jeg i en dyp depresjon som jeg såvidt klarer å komme meg ut av. jeg føler at det har tatt over meg. og jeg innser at jeg er syk.

jeg vil ikke leve sånn som dette lenger.

jeg forsøker å slanke meg, jogger hver dag og bruker masse slankemiddel, men ingenting hjelper. trangen til å spise sjokolade går ikke bort og jeg går ikke ned i vekt. jeg tenker hele tiden at om jeg bare mistet så og så mange kilo, da ville alt bli bedre. da ville selvmordstankene gå vekk. da ville arrene fra overgrepet gå vekk.

jeg har mistet fullstendig kontroll på meg selv. det kan jeg innrømme. jeg har heller ikke hatt sex med samboeren min på 6 måneder, og er hver dag livredd for at han skal forlate meg.

men det jeg er mest redd for er at jeg skal miste masken når jeg er rundt andre. jeg føler at jeg lever et dobbeltliv. jeg må late som om alt er bra. jeg må være en annen. men stadig prøver tårene å komme frem.

to ganger har jeg brutt sammen ovenfor typen, men jeg klarer ikke å forklare han hvorfor. for jeg vet ikke hva som er galt.

jeg har tenkt på antideprissive piller, men jeg vil ikke bli avhengig av dem. terapi har jeg prøvd, men jeg klarte ikke å ta av meg masken der heller. jeg klarer ikke å snakke om det som skjer inni meg. jeg føler at andre mennesker ser på meg med forrakt. og snart skal jeg dra hjem, og jeg vil møte "han". det blir grusomt. og jeg lurer på om jeg vil takle det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/98065-jeg-har-gitt-opp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære Siv Iren.

Det blir vanskelig for noen å hjelpe deg når du ikke forteller om hvordan du har det.

Kan forstå at det er vanskelig å finne de rette ordene, og at du føler deg utrygg på om den du snakker med virkelig forstår.

Jeg syns du skal begynne i terapi igjen. Da kan du skrive ned tanker og følelser slik du har gjort her. For du er flink til å skrive. Så kan du la behandleren lese det du har skrevet. Det kan være et godt utgangspunkt for videre behandling.

Om antidepressiva, så er jeg ingen ekspert på det. Men jeg tror ikke de er veldig vanedannende. Kanskje var det en ide å prøve et sånt preparat i en overgangsfase? Vet at mange bruker antidepressiva (lykkepillesorten er det jeg mener) og har god hjelp av den.

Men for deg er det nok viktigst å få bearbeidet tanker og følelser rundt overgrepene! Så sats på det i første omgang.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/98065-jeg-har-gitt-opp/#findComment-553522
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...