Gå til innhold

kan noen hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

ganskesikker

Jeg er en jente på 24 år som vurderer å få lagt inn silikon. har omtrent ikke bryster, fyller ikke a-cup engang! Fikk en sønn for 7 mnd. siden, og etter det ble de enda mindre. Samtidig har jeg så inntrukne brystvorter at jeg ikke kunne amme. Har lyst til å operere ut dem også. Har egentlig bestemt meg, det eneste jeg gruer for er at jeg skal få mye vondt etterpå, og at de skal bli for store. Er det noen som har erfaring med dette, vil jeg bli veldig glad om dere vil fortelle meg om dem. Svar mottas med stor takk!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/98214-kan-noen-hjelpe-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest heltsikker

Hei!

Hvis du leser innlegget lenger nede; for de som vurderer...

så kan du se litt hva blant annet jeg og andre har skrevet.

Jeg er 21 år og skal opereres på tirsdag om to uker.Har tenkt mye på dette med silikon og lest en hel del, og føler meg nå ganske sikker på at dette er det riktige for meg. Anbefaler deg å bestille en konsultasjonstime hos en plastik kirurg.Det er helt uforpliktende og kan gi deg mange svar tilbake. Jeg har i alle fall fått mye tilbakemelding fra legen jeg valgte å gå til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/98214-kan-noen-hjelpe-meg/#findComment-555859
Del på andre sider

ganskesikker

Hei!

Hvis du leser innlegget lenger nede; for de som vurderer...

så kan du se litt hva blant annet jeg og andre har skrevet.

Jeg er 21 år og skal opereres på tirsdag om to uker.Har tenkt mye på dette med silikon og lest en hel del, og føler meg nå ganske sikker på at dette er det riktige for meg. Anbefaler deg å bestille en konsultasjonstime hos en plastik kirurg.Det er helt uforpliktende og kan gi deg mange svar tilbake. Jeg har i alle fall fått mye tilbakemelding fra legen jeg valgte å gå til.

Tusen takk for svaret ditt! Har snakket med en klinikk (bare en i nærheten av hvor jeg bor, ellers må jeg reise 60 mil.) Da fikk jeg tilsendt en informasjonsbrosjyre, så nå har jeg bestemt meg for å bestille konsultasjonstime. Leste alle innleggene du fortalte om, og da ble jeg helt sikker jeg også! Men likevel er det godt å ha noen å snakke med som forstår. Har snakket mye med samboeren min, og han støtter meg heldigvis. Men er glad i meg som jeg er, dette er noe jeg vil kun for min egen del, for å føle meg mer normal, og kunne gå i de klærne jeg vil uten å se ut som en 10-åring. Men jeg har problemer å fortelle det til de andre rundt meg. Vet ikke om jeg vil det egentlig... Sikkert fordi jeg egentlig er imot slike operasjoner, men det er eneste løsning for meg. Hvor mye skal du få lagt inn? Tror ikke jeg vil ha noe særlig mer enn 230-40. Jeg er 172 cm høy, og ganske slank. 60 kilo. Måtte du vente lenge for å få operasjonen? Kan jeg spørre deg hvor du skal opereres? Du trenger ikke svare på det hvis du ikke vil. Hadde vært gøy å høre fra deg igjen, deilig å snakke med noen med samme problem som meg selv. Ha det bra så lenge!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/98214-kan-noen-hjelpe-meg/#findComment-556119
Del på andre sider

Gjest heltsikker

Tusen takk for svaret ditt! Har snakket med en klinikk (bare en i nærheten av hvor jeg bor, ellers må jeg reise 60 mil.) Da fikk jeg tilsendt en informasjonsbrosjyre, så nå har jeg bestemt meg for å bestille konsultasjonstime. Leste alle innleggene du fortalte om, og da ble jeg helt sikker jeg også! Men likevel er det godt å ha noen å snakke med som forstår. Har snakket mye med samboeren min, og han støtter meg heldigvis. Men er glad i meg som jeg er, dette er noe jeg vil kun for min egen del, for å føle meg mer normal, og kunne gå i de klærne jeg vil uten å se ut som en 10-åring. Men jeg har problemer å fortelle det til de andre rundt meg. Vet ikke om jeg vil det egentlig... Sikkert fordi jeg egentlig er imot slike operasjoner, men det er eneste løsning for meg. Hvor mye skal du få lagt inn? Tror ikke jeg vil ha noe særlig mer enn 230-40. Jeg er 172 cm høy, og ganske slank. 60 kilo. Måtte du vente lenge for å få operasjonen? Kan jeg spørre deg hvor du skal opereres? Du trenger ikke svare på det hvis du ikke vil. Hadde vært gøy å høre fra deg igjen, deilig å snakke med noen med samme problem som meg selv. Ha det bra så lenge!

Hei igjen!

Bra du bestiller time.Da vil du sikkert få ting i et annet perspektiv...

Jeg skal opereres på Volvat i Bergen. Måtte bare vente tre uker på å få denne operasjonen. Når det gjelder str. så er jeg veldig usikker på om jeg gjør det riktige. Jeg har gitt klart uttrykk for at jeg ønsker minst mulig + at det skal se naturlig ut.Likevel har legen anbefalt meg å legge inn 295ml. Håper han har valgt det riktige for meg ut i fra mine behov.Synes selv det høres ganske stort ut...

Likevel,alle har jo et ulikt utgangspunkt,så jeg tror det egentlig kan være litt "farlig" å sammenligne seg med andre. I mitt tilfelle sa nemlig legen at siden jeg hadde så lite kjertelvev ville mine nye bryster ikke bli like store som en annen person med mer kjertelvev....

Jeg for min del blir vel nødt til å stole på legen. Når du går til time vil sikkert den legen der også komme med anbefalinge hva han mener er passelig for deg.

Når det gjelder å fortelle dette til andre er jeg en feiging. Forstår godt at du er litt tilbakeholden der! Selv har jeg selvfølgelig snakket mye om dette med min samboer. I tillegg har jeg nevnt det til mine tre nærmeste venninner. Men ingen i familien min eller hans vet det enda...Er litt usikker hvordan jeg skal gå frem.Spesielt med min mor.Hvordan vil hun reagere?

Tror jeg skal psyke meg opp til å ta en prat med henne i helgen.

Bare skriv og spør mer hvis du lurer på noe.Veldig kjekt å skrive med folk om dette.Begynner dessuten selv å få nerver ang.operasjonen...

Hint: På kvinneguiden.no på forumet der (kropp og helse) har de en debatt gående ang. dette temaet.

Hilsen fra meg :-)

P.S (Jeg har så og si samme høyde og vekt som deg; 1,75 og 60kg)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/98214-kan-noen-hjelpe-meg/#findComment-557728
Del på andre sider

ganskesikker

Hei igjen!

Bra du bestiller time.Da vil du sikkert få ting i et annet perspektiv...

Jeg skal opereres på Volvat i Bergen. Måtte bare vente tre uker på å få denne operasjonen. Når det gjelder str. så er jeg veldig usikker på om jeg gjør det riktige. Jeg har gitt klart uttrykk for at jeg ønsker minst mulig + at det skal se naturlig ut.Likevel har legen anbefalt meg å legge inn 295ml. Håper han har valgt det riktige for meg ut i fra mine behov.Synes selv det høres ganske stort ut...

Likevel,alle har jo et ulikt utgangspunkt,så jeg tror det egentlig kan være litt "farlig" å sammenligne seg med andre. I mitt tilfelle sa nemlig legen at siden jeg hadde så lite kjertelvev ville mine nye bryster ikke bli like store som en annen person med mer kjertelvev....

Jeg for min del blir vel nødt til å stole på legen. Når du går til time vil sikkert den legen der også komme med anbefalinge hva han mener er passelig for deg.

Når det gjelder å fortelle dette til andre er jeg en feiging. Forstår godt at du er litt tilbakeholden der! Selv har jeg selvfølgelig snakket mye om dette med min samboer. I tillegg har jeg nevnt det til mine tre nærmeste venninner. Men ingen i familien min eller hans vet det enda...Er litt usikker hvordan jeg skal gå frem.Spesielt med min mor.Hvordan vil hun reagere?

Tror jeg skal psyke meg opp til å ta en prat med henne i helgen.

Bare skriv og spør mer hvis du lurer på noe.Veldig kjekt å skrive med folk om dette.Begynner dessuten selv å få nerver ang.operasjonen...

Hint: På kvinneguiden.no på forumet der (kropp og helse) har de en debatt gående ang. dette temaet.

Hilsen fra meg :-)

P.S (Jeg har så og si samme høyde og vekt som deg; 1,75 og 60kg)

Heisann!

Artig å høre fra deg igjen!

I går ringte jeg å bestilte konsultasjon. Skal dit fredag om to uker. Jeg gleder meg til å få snakke med legen. Synes også det høres mye ut med 295 ml, men han vet vel hva han snakker om.

Jeg er redd for akkurat det samme som deg, at de skal bli for store, og at de skal se kunstige ut. Skal du ha runde eller dråpeformede?

Jeg har ikke turt å si det til noen flere enda, men vurderer å fortelle det til svigermor. Hun er veldig forståelsesfull, og det er liksom lettere å si det til henne enn min egen mor synes jeg.

Det nærmer seg operasjonsdagen med store skritt for deg nå ja!! Må bare si at jeg er litt misunnelig på deg, du er jo snart ferdig! Jeg må få høre fra deg etter at du er operert også. Spent på å høre hvordan det går, og hvordan du opplever det hele.

Ha en fin dag, og ha det bra så lenge!

Takk for tips om diskusjonsforum.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/98214-kan-noen-hjelpe-meg/#findComment-557924
Del på andre sider

Heisann!

I går ringte jeg å bestilte konsultasjon. Skal dit fredag om to uker. Jeg gleder meg til å få snakke med legen. Synes også det høres mye ut med 295 ml, men han vet vel hva han snakker om.

Jeg er redd for akkurat det samme som deg, at de skal bli for store, og at de skal se kunstige ut. Skal du ha runde eller dråpeformede?

Jeg har ikke turt å si det til noen flere enda, men vurderer å fortelle det til svigermor. Hun er veldig forståelsesfull, og det er liksom lettere å si det til henne enn min egen mor synes jeg.

Det nærmer seg operasjonsdagen med store skritt for deg nå ja!! Må bare si at jeg er litt misunnelig på deg, du er jo snart ferdig! Jeg må få høre fra deg etter at du er operert også. Spent på å høre hvordan det går, og hvordan du opplever det hele.

Hei

leste nettopp innleggene deres, og tenkte at jeg skulle skrive ett par ord til dere begge.

Det er nå 2 år siden jeg opererte meg og la inn silikon i brystene. Jeg er bare kjempe fornøyd. Operasjonen gikk kjempe fint, og tiden etter gikk også veldig bra, var litt øm de første dagene bare, så gikk det over. Følelsen i brystene kom også fort tilbake,

Jeg la inn samme mengde som dere er anbefalt og det ser helt naturlig ut. Passer kroppen perfekt, så de vet nok hva de driver med...

Ønsker dere begge lykke til og håper dere blir fornøyd.

Jeg er kjempe fornøyd, og en jente med en mindre bekymring her i livet. Sånn sett har det øket livskvaliteten mye.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/98214-kan-noen-hjelpe-meg/#findComment-558495
Del på andre sider

Annonse

Gjest heltsikker

Heisann!

Hei hei!

Jeg skal ha dråpeformede (antomiske) proteser. Siden jeg absolutt ønsker et naturlig resultat anbefalte legen min denne type protese. Det vil blant annet ikke gi en så markert kant på øvre delen av brystet, spesielt hvis man er tynn. Har sett på før og etter bilder med dråpeformede proteser, og tror dette er tingen for meg i alle fall. Legen min mener disse protesene er noe som kommer til å bli mer og mer vanlig på markedet. De er mye brukt på rekonstruering av bryst til kreftpasienter...

Ellers kjenner jeg nå at roen er begynt å senke seg over meg.Er ikke fullt så nervøs lenger...bare litt for narkosen. Tror og håper legen har valgt den riktige str. for meg.Hva annet kan jeg tro?

Skal selvfølgelig skrive å fortelle hvordan operasjonen gikk!

Hilsner fra regntunge Bergen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/98214-kan-noen-hjelpe-meg/#findComment-560085
Del på andre sider

Gjest heltsikker

Hei

leste nettopp innleggene deres, og tenkte at jeg skulle skrive ett par ord til dere begge.

Det er nå 2 år siden jeg opererte meg og la inn silikon i brystene. Jeg er bare kjempe fornøyd. Operasjonen gikk kjempe fint, og tiden etter gikk også veldig bra, var litt øm de første dagene bare, så gikk det over. Følelsen i brystene kom også fort tilbake,

Jeg la inn samme mengde som dere er anbefalt og det ser helt naturlig ut. Passer kroppen perfekt, så de vet nok hva de driver med...

Jeg er kjempe fornøyd, og en jente med en mindre bekymring her i livet. Sånn sett har det øket livskvaliteten mye.

Hei lkg!

Tusen takk for oppmuntrene ord. Trenger det nå som det bare er en uke igjen til den store dagen....

Kjekt å høre at du er fornøyd! (Hvor mye la du forresten inn?)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/98214-kan-noen-hjelpe-meg/#findComment-560088
Del på andre sider

Hei lkg!

Tusen takk for oppmuntrene ord. Trenger det nå som det bare er en uke igjen til den store dagen....

Kjekt å høre at du er fornøyd! (Hvor mye la du forresten inn?)

Jeg la inn så mye som 290. Det hørtes veldig mye ut den gang for meg også, men det passet kroppen min. Det ser helt naturlig ut.

Lykke til og stå på. Det er nesten rart hvor mye en slik operasjon kan gjøre med deg senere.Jeg må virkelig bare si at jeg er så mye mer fornøyd med meg selv og selvtilliten har økt merkbart.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/98214-kan-noen-hjelpe-meg/#findComment-560434
Del på andre sider

ganskesikker

Jeg la inn så mye som 290. Det hørtes veldig mye ut den gang for meg også, men det passet kroppen min. Det ser helt naturlig ut.

Lykke til og stå på. Det er nesten rart hvor mye en slik operasjon kan gjøre med deg senere.Jeg må virkelig bare si at jeg er så mye mer fornøyd med meg selv og selvtilliten har økt merkbart.

Heisann lkg!

Tusen takk for svar. Fint å høre at din operasjon gikk bra. Det hjelper meg mye å høre fra andre som har operert!! Det er et fryktelig vanskelig valg å ta, men jeg er helt sikker på at jeg skal opereres nå. Likevel er jeg nervøs.Men men...

Jeg synes også at 290 høres veldig mye ut. Selv skal jeg på konsultasjon neste uke, så jeg har ikke fått noen anbefaling enda. Er du noe samme str. som meg eller? (172 cm. og 60 kg.)

Nå ser jeg frem til å få snakke med legen, da blir det liksom ikke så fjernt lenger.

Koselig å høre fra deg i alle fall!!!!!

Hilsen fra meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/98214-kan-noen-hjelpe-meg/#findComment-560482
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Hei

Jeg undres på hvilken klinikk du brukte og hva det kostet.

På forhånd takk for svar. :)) Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/98214-kan-noen-hjelpe-meg/#findComment-601345
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...