Gå til innhold

Ønsker barnevernet strake veien rett til helvette!!

Anbefalte innlegg

Søkte om innsyn i barnevernsmappa mi, og joda det fikk jeg. Under forutsetning av at -de- var der!!! Så etter råd fra ei i barnevernet en annen plass i landet, så ba jeg om begrunnelse for -hvorfor- jeg ikke kunne se den alene. For etter som jeg forstod hadde de ikke lov å nekte meg hverken å se mappa, sende meg kopi, eller la meg lese den alene..

"..tidligere erfaringer viser at...." Faen ta dem!! Jeg kjenner meg da vel for faen best selv! Jeg kjenner saken -godt- skulle jeg for faen tro, å de hadde ingen jævla rett til å nekte meg å bare få kopi åsså drite i det jævla møtet! fortalte dem dette daa..i en litt penere versjon daa. Men -neh-!! Kopi skulle jeg få....-etter- møtet. Alene skulle jeg få sitte....-på- barnevernskontoret! På gråten jeg da. Jeg VIL IKKE DIT FOR Å LESE DET!!!!!!!!!!! Uten lover har de tydeligvis likevel lover......

Tok de ikke tak tidligere kan de for faen la vær å bry seg så jævli nå!!!

Fortsetter under...

Gjest spør om hvorfor

Jeg vet ihvertfall at når det gjelder pasientjournaler, skal innsyn helst skje sammen med lege slik at pasienten alltid skal kunne bli forklart uklarheter umiddelbart. (legeloven § 46).

Kanskje noe tilsvarende gjelder for andre typer journaler / saksmapper?

Jeg vet ihvertfall at når det gjelder pasientjournaler, skal innsyn helst skje sammen med lege slik at pasienten alltid skal kunne bli forklart uklarheter umiddelbart. (legeloven § 46).

Kanskje noe tilsvarende gjelder for andre typer journaler / saksmapper?

Joda,tingen er at det var derfor. Men poenget her er at det -helst- skal skje sånn. Det -må- ikke skje sånn!

De var "redde" for hvordan man kan reagere. Prøvde å forklare at jeg vet jo innholdet i mappa,jeg vil jo bare lese det ordrett. Og jeg kjenner jo megselv best og en slik løsning med kopi først og møte -etterpå- er best for meg. Men tydeligvis så var det visst de som kjente megselv best ettersom hun mente.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...