bjørn Skrevet 16. november 2000 Del Skrevet 16. november 2000 Hei! Jeg ble hjerteoperert relativt ung, for 12-14 år siden, og fikk satt inn en kunstig aortaklaff. Jeg er nå 56 år, helsen er upåklagelig og jeg lever et ubekymret liv hva angår hjertet. Marevan-doseringen har stabilisert seg på omkring 2,5 tablett daglig. Nå har jeg planer om å reise til Hellas og bosette meg på Kreta for en 3-4 måneders tid. Jeg har såvidt diskutert dette med legen min, og han mener at de fleste sykehus - sikkert også på Kreta - kan teste min TT (INR). Forsåvidt OK, men jeg har lyst til å ta ansvaret for medisineringen selv. Jeg kjenner til farene ved overdosering og til nødvendigheten av å justere doseringen forsiktig for å unngå store INR-utslag. Kan jeg gjøre det uten å få problemer med helsevesenet? Jeg er oppegående og ved mine fulle fem og roter ikke med medisinene. Et apparat for å teste INR har kommet ned i 6-7000 kr, det er en akseptabel investering i egen frihet. Jeg kan vel få resept på et halvt års forbruk ad gangen eller hva? Hva sier du til at pasienten tar ansvaret for sin egen medisinering i periode®? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9839-ta-ansvar-for-marevan-dosering-selv/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjørn Skrevet 16. november 2000 Forfatter Del Skrevet 16. november 2000 Hei! Jeg ble hjerteoperert relativt ung, for 12-14 år siden, og fikk satt inn en kunstig aortaklaff. Jeg er nå 56 år, helsen er upåklagelig og jeg lever et ubekymret liv hva angår hjertet. Marevan-doseringen har stabilisert seg på omkring 2,5 tablett daglig. Nå har jeg planer om å reise til Hellas og bosette meg på Kreta for en 3-4 måneders tid. Jeg har såvidt diskutert dette med legen min, og han mener at de fleste sykehus - sikkert også på Kreta - kan teste min TT (INR). Forsåvidt OK, men jeg har lyst til å ta ansvaret for medisineringen selv. Jeg kjenner til farene ved overdosering og til nødvendigheten av å justere doseringen forsiktig for å unngå store INR-utslag. Kan jeg gjøre det uten å få problemer med helsevesenet? Jeg er oppegående og ved mine fulle fem og roter ikke med medisinene. Et apparat for å teste INR har kommet ned i 6-7000 kr, det er en akseptabel investering i egen frihet. Jeg kan vel få resept på et halvt års forbruk ad gangen eller hva? Hva sier du til at pasienten tar ansvaret for sin egen medisinering i periode®? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9839-ta-ansvar-for-marevan-dosering-selv/#findComment-52138 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom Skrevet 20. november 2000 Del Skrevet 20. november 2000 Svar til Bjørn. Dette blir mer og mer utbredt. Hos nøyaktige personer, som kan og vil ta ansvar for dette selv, har jeg ingen motforestillinger mot at de selv kontrollerer sin antikoagulasjon. Det forutsetter at man er godt orientert, utfører prøvene eksakt etter boken og helt uniformt, samt får sitt apparat kontrollert og metoden kalibrert med jevne mellomrom, evt. også ta en kontrollprøve ved annet laboratorium for å se at man er på riktig nivå. Resept for 1/2-1 år på Marevan er ikke noe problem. Husk : Det viktigste en person med aortaventil gjør, er å passe på eksakt antikoagulasjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9839-ta-ansvar-for-marevan-dosering-selv/#findComment-46924 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom Skrevet 20. november 2000 Del Skrevet 20. november 2000 Svar til Bjørn. Dette blir mer og mer utbredt. Hos nøyaktige personer, som kan og vil ta ansvar for dette selv, har jeg ingen motforestillinger mot at de selv kontrollerer sin antikoagulasjon. Det forutsetter at man er godt orientert, utfører prøvene eksakt etter boken og helt uniformt, samt får sitt apparat kontrollert og metoden kalibrert med jevne mellomrom, evt. også ta en kontrollprøve ved annet laboratorium for å se at man er på riktig nivå. Resept for 1/2-1 år på Marevan er ikke noe problem. Husk : Det viktigste en person med aortaventil gjør, er å passe på eksakt antikoagulasjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9839-ta-ansvar-for-marevan-dosering-selv/#findComment-53800 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.