Gå til innhold

Har jeg pityriasis versicolor?

Anbefalte innlegg

Hei,

Etter at jeg var i syden jula 2001, har jeg fått noen hvite flekker rundt halsen. Disse har etterhvert blitt større og begynt og plage meg. Jeg har forsøkt å sjekke litt rundt om hva det kan være og jeg tror det kan være pityriasis versicolor. Grunnen til at jeg tror dette er fordi jeg har lest at det ofte forekommer hos personer med høy talgproduksjon, ved hyppig bruk av antibiotika(har brukt tetracyclin pga acne), ved høye temperaturer(sydenturen), ved småflassing ytterst av flekkene og at man kan få flass i hodebunnen. Jeg har alle disse syptomene, men jeg har også lest at flekkene ofte er brune på vinterblek hud. Det er ikke mine, de er hvite året rundt. De kan også klø littegrann når jeg blir svett under trening.

Det hadde vært flott med et svar, hvor du kan komme med hva du tror dette er. Er dette høyst sannsynelig pityriasis versicolor? eller kan det være andre ting?

Er pityriasis versicolor alvorlig? Kan man bli kvitt det?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/98527-har-jeg-pityriasis-versicolor/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

jeg hadde pityriasis versicolor for mange år siden, da fikk jeg vite at det var helt ufarlig og at det gikk over av seg selv. Det artet seg som rødbrune flekker over hele kroppen, med "utgangspunkt" i en spesielt god flekk. Jeg synes du bør oppsøke lege for sikkerhets skyld siden det ikke har gått bort enda.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...