Gjest Kjell Are Skrevet 16. november 2000 Del Skrevet 16. november 2000 Etter en hektisk periode med snekring på huset i sommer, fikk jeg en ansamling av fuktighet i ørene som tilkjennega seg som skvulping i ørene. Fuktigheten forsvant i løpet av noen uker, men etter dette har jeg hatt problemer med en trykkfølelse i øret, svimmelhet og påfølgende kvalme/brekninger, ved moderat fysisk akrivitet (eks. rolig spasertur i 20-30 minutter). Jeg er nå sykemeldt fordi selv den normale daglige fysiske aktiviteten setter igang disse plagene. Jeg har bare blitt marginalt bedre på de 3 månedene som nå har gått siden plagene kom. Så lenge jeg holder meg i ro er det imidlertid så og si ingen symptomer. Jeg kjenner det imidlertid av og til som om jeg hører min egen puls i øret. Siden slutten av august har jeg i samarbeid med fastlege foretatt ymse undersøkelser for å finne ut av hva dette kan være. Flere blodprøver har vært tatt for å avdekke evt. virus/bakterier eller andre sykdommer/mangler, men uten noe positivt resultat. Jeg har også målt blodprosent og blodtrykk bare for å finne ut at alt er normalt. Ut over dette har også Øre-Nese-Hals spesialist undersøkt meg uten å finne noe unormalt, og jeg har også tatt et CT scan av hodet uten at det her heller ble funnet noe unormalt som kunne forklare plagene mine. Min lege og jeg vet nå ikke helt hva vi videre skal gjøre for å finne ut hvorfor jeg får disse plagene. Min lege har anmodet om en time hos Nevrolog her på Lillehammer, men ventetiden skal visstnok være lang, så jeg vet ikke når dette kan skje. Vil en Nevrolog kunne være et hjelp her? Hvis vente tiden er lang på time hos Nevrolog på Lillehammer, vil det finnes andre raskere måter å få en Nevrologisk undersøkelse på? Min lege har også anbefalt meg å prøve ut Homøopati for å prøve å lindre plagene. Vil det være noe poeng i dette så lenge vi ikke vet hva plagene skyldes? Er dermed takknemlige for alle synspunkter på disse plagene og eventuelle forslag til hva jeg kan prøve. 1. Er det undersøkelsesmetoder vi ikke har prøvd ut som kunne ha avdekket hva som er årsak til disse problemene? 2. Har tidligere hatt både CMV og TWAR. Kan disse plagene være et resultat av disse tidligere sykdommene? 3. Hvilke typer alternativ medisin vil kunne være relevant for meg i min situasjon? Takknemlig for alle svar, Kjell Are 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9868-svimmelhet-og-kvalme/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjell Are Skrevet 16. november 2000 Del Skrevet 16. november 2000 Etter en hektisk periode med snekring på huset i sommer, fikk jeg en ansamling av fuktighet i ørene som tilkjennega seg som skvulping i ørene. Fuktigheten forsvant i løpet av noen uker, men etter dette har jeg hatt problemer med en trykkfølelse i øret, svimmelhet og påfølgende kvalme/brekninger, ved moderat fysisk akrivitet (eks. rolig spasertur i 20-30 minutter). Jeg er nå sykemeldt fordi selv den normale daglige fysiske aktiviteten setter igang disse plagene. Jeg har bare blitt marginalt bedre på de 3 månedene som nå har gått siden plagene kom. Så lenge jeg holder meg i ro er det imidlertid så og si ingen symptomer. Jeg kjenner det imidlertid av og til som om jeg hører min egen puls i øret. Siden slutten av august har jeg i samarbeid med fastlege foretatt ymse undersøkelser for å finne ut av hva dette kan være. Flere blodprøver har vært tatt for å avdekke evt. virus/bakterier eller andre sykdommer/mangler, men uten noe positivt resultat. Jeg har også målt blodprosent og blodtrykk bare for å finne ut at alt er normalt. Ut over dette har også Øre-Nese-Hals spesialist undersøkt meg uten å finne noe unormalt, og jeg har også tatt et CT scan av hodet uten at det her heller ble funnet noe unormalt som kunne forklare plagene mine. Min lege og jeg vet nå ikke helt hva vi videre skal gjøre for å finne ut hvorfor jeg får disse plagene. Min lege har anmodet om en time hos Nevrolog her på Lillehammer, men ventetiden skal visstnok være lang, så jeg vet ikke når dette kan skje. Vil en Nevrolog kunne være et hjelp her? Hvis vente tiden er lang på time hos Nevrolog på Lillehammer, vil det finnes andre raskere måter å få en Nevrologisk undersøkelse på? Min lege har også anbefalt meg å prøve ut Homøopati for å prøve å lindre plagene. Vil det være noe poeng i dette så lenge vi ikke vet hva plagene skyldes? Er dermed takknemlige for alle synspunkter på disse plagene og eventuelle forslag til hva jeg kan prøve. 1. Er det undersøkelsesmetoder vi ikke har prøvd ut som kunne ha avdekket hva som er årsak til disse problemene? 2. Har tidligere hatt både CMV og TWAR. Kan disse plagene være et resultat av disse tidligere sykdommene? 3. Hvilke typer alternativ medisin vil kunne være relevant for meg i min situasjon? Takknemlig for alle svar, Kjell Are 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9868-svimmelhet-og-kvalme/#findComment-52226 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pål Sand, almenlege Skrevet 18. november 2000 Del Skrevet 18. november 2000 Kjære Kjell Are. Det høres ut som om du er blitt grundig utredet.Jeg synes det er lurt også å la en neurolog vurdere deg.Finnes det privatpraktiserende neurologer med kortere ventetid?.Til slutt kan det være hensdiktmessig å be om en vurdering på Balanselaboratoriet ved Haukeland sykehus i Bergen.Selv har jeg hatt flere pasienter der og fått god hjelp.Noen mener at de infeksjonen du nevner kan medføre de plagene du har i ettertid.Jeg kjenner ikke til alterantiv medisin som evnt.kan hjelpe deg,men jeg anbefaler deg å stille dette spørsmålet til Dr.Bruset på DOL. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9868-svimmelhet-og-kvalme/#findComment-45994 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pål Sand, almenlege Skrevet 18. november 2000 Del Skrevet 18. november 2000 Kjære Kjell Are. Det høres ut som om du er blitt grundig utredet.Jeg synes det er lurt også å la en neurolog vurdere deg.Finnes det privatpraktiserende neurologer med kortere ventetid?.Til slutt kan det være hensdiktmessig å be om en vurdering på Balanselaboratoriet ved Haukeland sykehus i Bergen.Selv har jeg hatt flere pasienter der og fått god hjelp.Noen mener at de infeksjonen du nevner kan medføre de plagene du har i ettertid.Jeg kjenner ikke til alterantiv medisin som evnt.kan hjelpe deg,men jeg anbefaler deg å stille dette spørsmålet til Dr.Bruset på DOL. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/9868-svimmelhet-og-kvalme/#findComment-52870 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.