Gå til innhold

Cipramil


Gjest bcde

Anbefalte innlegg

Har gått på cipramil i fire måneder. Er litt glemsk av og til og et par ganger har jeg tatt den to ganger samme kveld. Jeg går på 20 mg om dagen. Hva skjer i sånne tilfeller, når dosen økes på denne måten? Har det overhodet noen virkning eller hva skjer hvis man glemmer en kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!! går selv på cipramil og tror ikke det har noe effekt om du "glemmer" og tar flere pr dag så lenge det ikke går over lang periode.... Prøv å finn deg en tid som passer best for deg.. Jeg tar de alltid om morgenen,blir nesten som p-piller..... Bruk gjerne mobilen eller vekkeklokke til å minne deg selv på det eller skriv lapper og kryss av når du har tatt.. blir en vanesak til slutt.. Har gått på det i over 1 år og variert fra 10mg-40mg.. Dette klarer du nok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! går selv på cipramil og tror ikke det har noe effekt om du "glemmer" og tar flere pr dag så lenge det ikke går over lang periode.... Prøv å finn deg en tid som passer best for deg.. Jeg tar de alltid om morgenen,blir nesten som p-piller..... Bruk gjerne mobilen eller vekkeklokke til å minne deg selv på det eller skriv lapper og kryss av når du har tatt.. blir en vanesak til slutt.. Har gått på det i over 1 år og variert fra 10mg-40mg.. Dette klarer du nok..

Jeg bruker også cipramil,og det har ingenting å si! De virker ikke med en gang. jeg har glemt dem mange ganger,faktisk opptil tre dager på rad,jeg kjenner meg litt svimmel da,men jeg blir ikke noe mer deprimert! SÅ lenge du ikke bråslutter! Da vil du få plager. Jeg bruker 30 mg men det hender også jeg glemmer meg og kan havne i dobbel dose! ikke noe farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mauri

...da han fikk tilsvarende forespørsel fra meg at når du glemte en pille kunen du forholde deg til følgende:

Hvis du tar dosen en gang i døgnet, og det da er gått MER enn et halvt døgn siden du skulle tatt den, hopper du over og venter til du skal ta neste dose. Er det gått MINDRE enn et halvt døgn, tar du den glemte dosen der og da, og fortsetter som vanlig deretter.

Dette var det rådet jeg fikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...