Gå til innhold

happiness


Gjest tod

Anbefalte innlegg

Den anerkjente bipolar-forskeren Aksikal la en gang på et seminar ut om hvordan man skulle kjenne igjen hypomai hos en pasient (jeg har lest dette på nettet), kjennetegnene var bl.a. pasienten virka oppglødd, prata fort, virka glad etc.

Så var det noen som spurte: Men åssen kan man egentlig se forskjell på noen som rett og slett er glad (happy) og noen som er hypoman?

Akiskal svarte da: Hypomania occurs, happiness doesn't.

Det reiste seg da et latterbrøl fra salen - og ja: det er et morsomt svar. Men det sier også noe om holdninga innafor (deler av) psykiatrien - det er ikke plass til å være frisk inni den!

Sjøl er jeg faen så glad nå - happy som bare ville helvete! Jeg digger alle og hopper rundt. Men jeg er faen ikke hypoman for det. Ikke faen! Jeg digger dere alle her, har lyst til i gå dere et stort kyss i panna, alle som en! I glede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HAHAHA! Jeg er i gla hjørnet jeg også! Klem til dere alle! JEG ER BARE GLA OG IKKE SYK! ;)

Hei du. Er du srkastisk, eller ;)? Det må du faen meg bare slutte med for jeg har SUPERKREFTER og er SUPERINTELLIGENT og ingen må kødde med det jeg sier. Eh. Nei. Jeg var bare jævlig glad i går, litt glad i dag.

Jäg er bara glad, inte sjuk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...