Gå til innhold

Blemmer og tør hud på hendene

Anbefalte innlegg

Sandnesmann1365380496

Har i lang tid gått med tørr hud på hendene. Det begynnte med blemmer som klødde noe voldsomt og de sprakk og veske kom ut. Ren veske!

Sår kommer uten forvarsel og gror sent.

Blemmene ser ut til å komme enkeltvis og i "klaser".

Smører meg daglig med diverse kremer men det tar ingen ende. har aldri gått til legen med det men noe bør gjøres nå. Det er blitt et problem for meg og i min jobb der jeg bruker hendene mine hele tiden.

Kan legge til at jeg flasser litt også på hendene.

Håper noen kan gi meg noen gode tips her...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/98905-blemmer-og-t%C3%B8r-hud-p%C3%A5-hendene/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Magnus83

Hei.

Det høres ut som om du kan ha eksem(psoriasiss). Det finnes endel typer behandlinger. Blant disse kan nevnes kaliumpermanganat og apolar. Dette er medisiner på resept, så lege må oppsøkes. Disse behandlingene er kun for å holde plagene i sjakk, og noen varig løsning finnes nok ikke, da sykdommen ligger i genene. Om sommeren er den beste medisinen soling kombinert med bading i saltvann. Et par dukkerter i uken kombinert med litt soling er det som skal til. Av fuktighetskremer som kan anbefales, finnes det en type som heter Locobase. Den fåes kjøpt reseptfritt på apoteket, men er nokså kostbar.

Håper du klarer å holde problemet i sjakk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...