Gå til innhold

Priser


Gjest Satini

Anbefalte innlegg

Gjest Satini

Skal til psykolog, vil ikke til skolespykologen men en annen, har ingen spesiell i tankene utenom det.

Skolepsykologen er vel gratis, men hva er prisene sånn ellers?

Blir det billigere dersom jeg får legen min til å anbefale noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det koster rundt 200 kr for en time hos psykolog/psykiater.

Går du på høyskole eller universitet kan det være at du kan få refundert noen av dine utgifter. (Dette må du høre med Studentsamskipnaden om)

Der jeg studerer får jeg refundert alt fram til frikort minus 150 kr.

Be om egenandelskort når du betaler for timen. Når du har betalt 1350 kr for medisiner/legebesøk/psykologsamtaler har du rett på frikort. Da får du gratis behandling resten av året.

For å få time hos psykolog eller psykiater trenger du henvisning fra lege.

Jeg tror du slipper henvisning om du bruker skolepsykolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er noen spesiell ordning for skoleungdom, men dersom du må betale som for voksen, er det enten egenandel som hos legen, og da er det vel nå på 200 kr. Du må betale egenandel, men når den betalte egenandelen overstiger ca 1400 kr, kan du søke om frikort på trygdekontoret, og da behøver du ikke betale mere egenandel. Søke om frikort gjør du muntlig på trygdekontoret, ved bare å levere inn kvitteringskortet ditt. Kvitteringskort kan du be psykolog eller lege om. Men da må du få legen din til å henvise deg til psykolog, og det er ventetid. Dersom du ønsker å ta det privat, må du betale det hele selv, og da tror jeg det dreier det seg om over 500 kr. timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

shhh1365380495

Jeg trodde at så lenge du går på videregående ungdomskole. osv,, (virka ikke som du gikk på høyskole eller noe sånt?-)

Så fikk du dekket psykologtimene av komunen dersom du var henvist til en av helsevesen, ppt fastlege osv.