Gå til innhold

kan aetat kreve dette

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Jeg er nyutdannet sykepleier, men har en revmatisk sykdom som gjør at jeg ikke fungerer som sykepleier. Aetat foreslo at jeg skulle utdanne meg til helsesøster. Jeg har totalt jobbet 4 mnd i 2 forskjellige jobber. Jeg har fungert dårlig i begge 2. Skal nå prøve å få hospiteringsplass. Den muntlige avtalen jeg hadde med aetat var at jeg skulle prøve å få 12 mnd praksis også skulle vi søke på helsesøsterutdannelsen. Jeg har flere ganger bedt om å få dette skriftlig bla via epost. Jeg var nå på møte med aetat han sa at han hadde snakket med disse 2 plassene og at han ikke kunne godkjenne helsesøster utdannelse når jeg ikke fungerte som sykepleier. Han mente at jeg skulle hospitere et år som sykepleier og etterpå gå etår på lønnstilskudd før jeg eventuelt kunne få videre utdanning. I min legeerklæring står det at jeg ikke skal jobbe innenfor pleien. Jeg har hadde ganske mye ekstra smerter når jeg har jobbet og har måte sykemeldt meg engang pga at jeg haltet. Jeg ser veldig svart på å skulle holde ut 2 år i pleien enten med sterke smerter eller ved høye doser av smertestillende. Den siste tiden har jeg klarte meg med naturmedisin. (eteriske oljer, men det er begrenset hvor lenge de varer og slutten av dagen har vært veldig tøff, før dette måte jeg ta 4 paralgin forte får å klare å ta smertene.) Vis jeg kun skulle brukt paralgin forte som smertestillende og jobbe vanlig vakt kun det lett bli at jeg måte ta 2 doser pr vakt altså 8 paralgin forte pr dag. Jeg tror ikke dette vil gjøre meg til noen bedre sykepleier. Og gå med smertene å holde dem ut, går får en periode spesielt vis man jobber mot et mål. Og jeg er også mye bedre om sommeren. Jeg er veldig fortvillet og vet ikke hva jeg skal gjøre. Etter det siste møtet jeg hadde med saksbehandleren føler jeg meg veldig fortvillet og deprimert og har ikke fått gjort noe. Føler liksom jeg stenger hodet i vegen uansett hva jeg gjør

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99010-kan-aetat-kreve-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest been there

Kjære deg. Jeg har selv vært i a-etat-myra. De rådene jeg vil gi deg er å kommunisere med a-etat skriftlig.

Ikke gå med på muntlige avtaler. Da har du ingen ting å vise til evt senere.

Be om skriftlige referat fra møtene.

Be om skriftlige begrunnelser for deres vedtak.

Be om skriftlige begrunnelser for deres forslag til forskjellige tiltak. Hospiteringer osv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99010-kan-aetat-kreve-dette/#findComment-560150
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Jeg hadde ikke turt å spise Paralgin Forte på jobb, det nedsetter reaksjonsevnen betraktelig. Forstår de ikke det på Aetat er de uansvarlige.

Bare får å berolige deg jeg har ikke brukt noen annen form for smertestillende enn eteriske oljer når jeg skulle på jobb. Men jeg må innrømme at jeg ikke er så sikker på om reaksjonsevnen min ville blitt så mye dårligere. Med sterke smerter klarer man heller ikke å tenke klart å gjøre de rette tingene like godt. Når jeg jobbet på sykehuset på slutten måte jeg be noen kontrollere meg på mengde jeg trakk opp i en sprøyte var rett (altså tallet på sprøyten ikke medisinutregningen) pga jeg var usikker på at jeg hadde gjort det rett pga jeg var så smertepåvirket. Det var heldigvis aldri feil. Jeg har ikke brukt paralgin forte på over 2 år nå. Jeg bruker eteriske oljer, men virkninen på dem varer på meg nå 4-5 timer når jeg jobber før smertene slår skikkelig inn igjen. Da jeg har hatt 1 times kjøring før jeg kommer på sykehuset blir jo slutten av vakten veldig smertefull. Når jeg brukte paralgin forte .

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99010-kan-aetat-kreve-dette/#findComment-560503
Del på andre sider

Bare får å berolige deg jeg har ikke brukt noen annen form for smertestillende enn eteriske oljer når jeg skulle på jobb. Men jeg må innrømme at jeg ikke er så sikker på om reaksjonsevnen min ville blitt så mye dårligere. Med sterke smerter klarer man heller ikke å tenke klart å gjøre de rette tingene like godt. Når jeg jobbet på sykehuset på slutten måte jeg be noen kontrollere meg på mengde jeg trakk opp i en sprøyte var rett (altså tallet på sprøyten ikke medisinutregningen) pga jeg var usikker på at jeg hadde gjort det rett pga jeg var så smertepåvirket. Det var heldigvis aldri feil. Jeg har ikke brukt paralgin forte på over 2 år nå. Jeg bruker eteriske oljer, men virkninen på dem varer på meg nå 4-5 timer når jeg jobber før smertene slår skikkelig inn igjen. Da jeg har hatt 1 times kjøring før jeg kommer på sykehuset blir jo slutten av vakten veldig smertefull. Når jeg brukte paralgin forte .

Jeg synes ikke man skal jobbe med sterke smerter heller. I hvert fall ikke hvis man har en jobb hvor man bør være rimelig oppegående.

Dette var ikke noe angrep på deg, jeg har jobbet som legesekretær sjøl og gikk heller hjem istenden for å velge mellom disse to tingene. Diskuterte det med sjefen min og vi ble enige om at det var det beste.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99010-kan-aetat-kreve-dette/#findComment-560570
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Jeg synes ikke man skal jobbe med sterke smerter heller. I hvert fall ikke hvis man har en jobb hvor man bør være rimelig oppegående.

Dette var ikke noe angrep på deg, jeg har jobbet som legesekretær sjøl og gikk heller hjem istenden for å velge mellom disse to tingene. Diskuterte det med sjefen min og vi ble enige om at det var det beste.

Den siste jobben jeg hadde når smertene var veldig sterke fikk jeg støtte i fra aetat. Mitt problem er at jeg ikke har råd til å miste attføringen og vis jeg er borte mye vil jeg miste den. Jeg søkte om å få hospitering på samme arbeidsplass men mulighet får å gå sette meg enten på biblioteket eller på pauserommet når smertene var for sterke. Fikk avslag på hospiteringen, nå jeg synes var merkelig da jeg på det siste møtet med dem fikk beskjed om at jeg kunne få 1 mnd lengre opplæring, men jeg burde vurdere under opplæring om dette var rette plassen for meg. Når de betalte 1/2 lønn var de interessert i å ha meg, men når de hadde null utgifter på meg var de ikke interessert. Underlig opplegg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99010-kan-aetat-kreve-dette/#findComment-561482
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Den siste jobben jeg hadde når smertene var veldig sterke fikk jeg støtte i fra aetat. Mitt problem er at jeg ikke har råd til å miste attføringen og vis jeg er borte mye vil jeg miste den. Jeg søkte om å få hospitering på samme arbeidsplass men mulighet får å gå sette meg enten på biblioteket eller på pauserommet når smertene var for sterke. Fikk avslag på hospiteringen, nå jeg synes var merkelig da jeg på det siste møtet med dem fikk beskjed om at jeg kunne få 1 mnd lengre opplæring, men jeg burde vurdere under opplæring om dette var rette plassen for meg. Når de betalte 1/2 lønn var de interessert i å ha meg, men når de hadde null utgifter på meg var de ikke interessert. Underlig opplegg.

Men det som ble sagt muntlig i fra aetat var at jeg ikke skulle forlate arbeidsplassen når jeg hadde disse smertene. Det hadde egentlig ikke noen innsigelser på det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99010-kan-aetat-kreve-dette/#findComment-561484
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...