Gå til innhold

Tilitten til kjæresten har fått en STOR knekk


Gjest kvitsymra

Anbefalte innlegg

Gjest kvitsymra

For 14 dager siden kunne jeg uten betenkeligheter giftet meg og fått et barn til med samboeren. Han var den perfekte mann helt frem til 12 dager siden.

Det viser seg at han har bært en stor løgn for meg i ca. et år. (Og han vet jeg HATER løgner. Det er nesten bedre å si fra tidlig, slik at man sammen kan prøve å ordne opp.)

Vi mistet nesten hjemmet vårt på grunn av hemmelighten hans, men hans foreldre og banken hjalp oss ut av knipa.

For noen dager siden kom det også frem at forsikring på hus og bil ikke ble betalt i Desember. Vi skal være sjeleglad det ikke ble kollisjon med datteren vår i baksetet eller tyveri/brann i denne perioden. *grøss*

Han er heldigvis positiv til å bli med til familievernkontoret for å prøve å redde forholdet.

Det er meg han vil bli gammel med, sier han.

De siste dagene har jeg hatt store problemer med å forholde meg til fyren. Jeg oppfører meg ambivalent mot han flere ganger i løpet av en dag.. og jeg skammer meg skikkelig fordi jeg ikke føler så mye om han nå. Jeg trodde min kjærlighet til han var betingelsesløs, men dette tærer på...

I dag startet jeg med p-pillen igjen. Spontanaborterte vårt planlagte "frø" for 1 mnd siden også. Så dette har vært en tøff måned.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Jeg vil nødig ta håpet fra deg, men dette lover ikke godt.En person som roter med økonomiske forhold på en slik grov måte når han attpåtil har familie som han har ansvar for, sorry, jeg tror ikke han kommer til å forandre seg. Og du vil komme til å gå i evig angst for hva som befinner seg rundt "neste sving". Ihvertfall bør du ta over all styring av økonomien - alle bankkontoer må stå i ditt navn, det eneste han selv kan disponere er egne lommepenger. Selv da er du ikke sikret, for han kan finne på å stifte lån uten at du vet om det. Og for all del, gift deg ikke. Da blir du attpåtil medskyldner - i hvertfall i hovedtrekk. Dette var nok ikke særlig oppløftende, men vær glad at sjokket kom nå og ikke senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilsen dame

Jeg vil nødig ta håpet fra deg, men dette lover ikke godt.En person som roter med økonomiske forhold på en slik grov måte når han attpåtil har familie som han har ansvar for, sorry, jeg tror ikke han kommer til å forandre seg. Og du vil komme til å gå i evig angst for hva som befinner seg rundt "neste sving". Ihvertfall bør du ta over all styring av økonomien - alle bankkontoer må stå i ditt navn, det eneste han selv kan disponere er egne lommepenger. Selv da er du ikke sikret, for han kan finne på å stifte lån uten at du vet om det. Og for all del, gift deg ikke. Da blir du attpåtil medskyldner - i hvertfall i hovedtrekk. Dette var nok ikke særlig oppløftende, men vær glad at sjokket kom nå og ikke senere.

Hei!

Du skriver at du kunne giftet deg med mannen (fremtil for 12 dager siden). Altså elsket du ham sannsynligvis høyt.

Han har begått to store feil, ja.

Han har skjult det for deg. Fordi han ønsker å bevare deg?

Han ønsker å gå i familieterapi.

Han ønsker å fortsette forholdet til deg.

Håper du også får noe ut av familiterapien. For deres skyld.

Uansett utfall, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...