Gå til innhold

bedre selvbildet?


Gjest optimisten

Anbefalte innlegg

Gjest optimisten

Jeg lurer på hva jeg kan gjøre for å bedre selvbildet mitt? Jeg holder på å dø av å ikke få nærhet , samtidig får jeg totalt panikk bare noen nærmer seg. For meg er det helt utenkelig at noen kan like meg , eller bli forelsket i meg. Om en gutt feks flørter tror jeg alltid at han gjør narr av meg.

Jeg har nå skjønt at det kanskje er jeg som er litt paranoid. MEn jeg vet ikke hva jeg kan gjøre med det. Tar et ssri som hjelper meg med å gjøre meg mindre sensitiv. Jeg går ikke hjem og gråter lenger hvis jeg får et ekkelt blikk.

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å bedre selvbildet mitt slik at jeg kan like meg selv bedre ?

Hvorfor styrer jeg dessuten så utrolig unna alle potensielle vennskap og kjærester når det er det jeg aller mest ønsker meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du sier du tar SSRI, men får du samtalebehnadling i tillegg? Hvis ikke bør du be fastlegen din om en henvisning til psykolog/psykiater.

Du er selv klar over at du konkret har problemer i forhold til nærhet til gutter - denne bevisstheten er et godt utgangspunkt for samtalebehandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...