Gå til innhold

hva kan jeg forvente ved seponering av efexor?


Gjest Trientali

Anbefalte innlegg

Gjest Trientali

har gått på efexor en stund nå, ca 3 mnd., 75mg *2, og det er jo ikke så mye. men vil slutte fordi jeg føler at det "krever for mye". hva kan jeg forvente? har fått hodepine. sist gikk jeg også mye opp i vekt, og det er det verste egentlig, fordi efexor har hjulpet meg med å hode vekten "i sjakk". er det noen vits i å gå på 75 mg efexor daglig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. Heldivis er det slik at de fleste overhode ikke opplever noe negativt ved å slutte med AD. Det mest sannsynlige er at du får tilbakefall av det du fikk Efexor for siden behandlingstiden er alt for kort.

2. Ja, det er mange som kun bruker 75 mg og har stor nytte av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest appendix

Det ligger mye stoff her fra før om bruk av, seponering av, bivirkninger, folk som har fått et nytt liv og folk som kunne ønske de aldri hadde brukt pillene.

Ta et søk!

Både fagfolk og brukere er så uenige, og enkelte forfekter å vite den hele og fulle sannhet. Slikt er det dumt å høre på, en må sjekke ut selv -det finnes ikke et menneske i verden som er likt et annet.

Bestem selv, etter å ha lest litt om saken. Ingen skal nekte deg piller, hvis det er det du vil ha, men ingen skal heller true de på deg, eller få deg til å føle deg som en dum dritt når du forteller om diverse plager ved pillebruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på Efexor (150mg)depot tabletter nå i 6 mnd. Har nå trappet ned til 75mg depot. Var veldig svimmel og hadde hodepine i ca en uke etterpå. Men det ga seg etterhvert. Tok opp dette med legen min men hadde en følelse av at jeg ikke ble tatt på alvor med mine plager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...