Gå til innhold

Kan man få hjelp uten å gå til legen


Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Jeg har i lang tid vært veldig deprimert, men får ikke til å gå til legen å snakke om det. Fastlegen min er grei, men jeg har en revmatisk sykdom og har et veldig godt forhold til han angående den, og skjemmes vel også endel over mine psykiske problemer. Er også redd for at han skal legge meg inn på psykiatrisk avd, akutt. Jeg har selv hatt praksis der og synes ikke om måten de jobber der. Jeg husker spesielt en episode hvor jeg kom inn på et rom hvor en person forsøkte å henge seg, de kalte det manipulering og jeg synes han fikk lite hjelp. Jeg går selv ofte med selvmordstanker og føler jeg stanger hodet i vegen uansett hva jeg gjør. Gråter nesten hverdag og planlegger å gjøre slutt på det. Men akkurat når jeg skal gjøre det er det nå som stopper meg. Mest er det vel tanken på hva som vil skje vis jeg ikke klarer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du blir ikke lagt inn uten din vilje med mindre du er psykotisk eller i fare for deg selv eller omgivelsene.

Vil du ikke gå gjennom fastlegen, kan du kontakte en annen lege og få henvisning.

Eller du kan gå til privat psykolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest appendix

Fastlegen din er ikke dum vet du. Det er ikke ukjent for han at de fleste som har en kronisk sykdom etterhvert utvikler psykiske problemer som senskader.

Hvis problemene er så ille som du fremstiller det (du er redd for tvangsinnlegging), så har han nok skjønt hvor landet ligger for lenge siden.

Du kan få hjelp med å finne årsaken bak dine problemer, og til å lære å leve med dem. Men da må du be om henvisning til psykolog, hvis ikke fastlegen din er en slik type som har tid til å prate med pasientene. Da kan du prøve det først. Han kjenner vel tross alt ganske godt til deg siden du har en kronisk sykdom allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...