Gå til innhold

Forespørsel om litteratur til oppgave


Jato25

Anbefalte innlegg

hei, jeg er sykepleiestuderend på siste året og holder nå på og skrive hovedoppgave

Det jeg skriver om er:

hvordan man som leder kan ungå at den psykisk syke splitter personalegruppen.

jeg har vansker med å finne litteratur direkte om splitting og hvorfor psykisk psyke splitter, og ville satt veldi pris på om Du muligens hadde noen råd om mulig litteratur på området splitting

på forhånd takk, vennlig hilsen

jarle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du bestemt deg for hva utfallet av oppgave blir allerede?

Hvorfor psykisk syke splitter?

Psykisk syke blir vel heller skviset ut/sykmeldt?

Hvis du da ikke snakker om psykopater som virker velfungerende da..

Har du ikke en veileder som kan hjelpe deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å forstå splitting, er det en god hjelp å sette seg inn i det psykodynamiske perspektivet på psykiske lidelser. Det er den retninga som har flest nyttige begreper og forklaringsmodeller rundt dette fenomenet. Kernberg og Mahlers teorier skulle gi deg en god pekepinn. Evang (husker ikke fornavnet) har skrevet en bok om personlighetsforstyrrelser som kan hjelpe deg. leser du engelsk, så kan jeg anbefale boka Borderline Conditions and Pathological Narcissism av Otto Kernberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bestemt deg for hva utfallet av oppgave blir allerede?

Hvorfor psykisk syke splitter?

Psykisk syke blir vel heller skviset ut/sykmeldt?

Hvis du da ikke snakker om psykopater som virker velfungerende da..

Har du ikke en veileder som kan hjelpe deg?

Glem innlegget mitt. Jeg misforstod.

Trodde det var snakk om splitting på en arbeidsplass, men det er vel heller ment å være på en institusjon/behandlingsplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...