Gå til innhold

corny test


Gjest tod

Anbefalte innlegg

I dag ga psykologen meg en personlighetstest - MMPI - som jeg skulle fylle ut hjemme. Den består av en helsikkes masse påstander (566!) som man skal ta stilling til om er gale eller riktige, f.eks:

Jeg liker høye kvinner.

Jeg likte å hoppe tau som barn.

Jeg tror jeg har like god luktesans som andre mennesker.

Jeg liker ikke å bade.

Jeg synes kong Øystein var større enn sin bror Sigurd Jorsalfar. (Hvem faen er det?)

Jeg er ikke plaget av meget raping pga gass i magen.

Jeg har likt å hoppe paradis.

Er det virkelig meningen at man skal ta dette seriøst? Hva er det man tror man kan finne ut med en slik test?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest deMona

da kan det være interessant å spørre deg hva som er grunnen til at du går til psykologen. Det må jo være en grunn til at du fikk alle de spørsmålene, men jeg er enig med deg at det hørtes merkelig ut, og man kan lure på hvor sammenhengen er... jeg kunne godt tenke meg å ta den testen...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MMPI er litt annerledes enn andre tester, fordi den er validert ut fra en stor mengde mennesker (både normale og med diagnoser på psykiske lidelser) som har svart på spørsmålene -man kommer da frem til en "profil" for en type menneske -f.eks er det "typisk" for en med diagnosen schizofreni med et slikt eller sånn svarmønster. Det er ni kliniske delskalaer i MMPI med innebygd validitetssikring (det vil si at hvis du svarer motstridende/uærlig så får testen din lav validitet).

Spørsmålene er nok ikke tilfeldige. Svar så ærlig som mulig. Og ja, denne testen regnes som svært seriøs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...