Gå til innhold

DRITT-psykiatri!


Gjest trrrish

Anbefalte innlegg

Gjest trrrish

Det burde være en lov mot å stille ANTISOSIALLLL personlighetsforstyrrelse på folk under 18 år!

Jeg fikk denne diagnosen da jeg var 11, fordi jeg begynte å utagere og protestere på behandlingen jeg fikk av barnevernet og av denne barnepsykologen.

Jeg fant ut at jeg hadde fått den for noen måneder siden, og alle som kjenner meg idag, er nesten sjokkert over at jeg har fått denne diagnosen!

Selv er jeg helt fortvilet, hvordan skal jeg klare leve når det er papir på at jeg er et slikt grusomt menneske???????????

Verken fastlegen min,lærere jeg har hatt eller ei jeg kjenner som er sosionom er enig i at denne diagnosen stemmer!

Så når man liksom har antisosial personlighetsforstyrrelse som 11 åring, og IKKE som 20-åring, burde man da ikke gi sånne diagnoser i det hele tatt på noen så unge? Det ødelegger jo bare! Jeg har det helt forferdelig med meg selv pga dette!!!!!!!!!!! Livet mitt ble over den dagen jeg fant ut dette!

Tusen takk barne"vern" og barnepsykologer som liksom skal hjelpe, for at dere har ØDELAGT meg helt og holdent!!!!!!!!! hjertelig takk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miss Saigon

Jeg har lest i ICD-10 boka (diagnoseboka) at man ikke kan gi diagnosen personlighetsforstyrrelse til noen før de er minst 18 år gammel.

Så jeg skjønner ikke hvordan denne barnepsykologen har kunnet gi deg en slik diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trrrish

Jeg har lest i ICD-10 boka (diagnoseboka) at man ikke kan gi diagnosen personlighetsforstyrrelse til noen før de er minst 18 år gammel.

Så jeg skjønner ikke hvordan denne barnepsykologen har kunnet gi deg en slik diagnose.

det er fra ICD-9, ikke ICD-10. Jeg trodde forresten ikke det var lov selv heller, inntil jeg leste journalen.. men det driter de vel i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er fra ICD-9, ikke ICD-10. Jeg trodde forresten ikke det var lov selv heller, inntil jeg leste journalen.. men det driter de vel i.

Er du sikker på at dette er snakk om en formell diagnose? Når så mange (ute og her inne) synes det høres merkelig ut, så kanskje det er lettere for deg å ta saken i egne hender og undersøke dette nærmere. Heller ikke ved passert 18-årsalder er man særlig villige til å gi noen en personlighetsforstyrrelse- diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det hørtes veldig merkelig ut - skjønner at du er opprørt. En 11-åring har knapt nok noen ferdig personlighetsprofil, og å stille diagnosen antisosial?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Hvis det er begått en feil, og alle i behandlingsapparatet ditt nå er enige i at diagnosen er feil, og det attpåtil ikke skal gis slik diagnose før 18 år, så kan du få hjelp til å endre diagnosen. Da blir det skrevet inn et tillegg i journalen, hvor det kanskje står noe slikt som at pga det og det så har ettertiden vist at denne diagnosen var et feilgrep.

Få behandleren din til å hjelpe deg. Det er mulig slikt MÅ gå via Fylkeslegen, men det kjenner isåfall behandleren din til.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å få orden på dette foreslår jeg at du sender et brev til det behandlingsstedet som ga deg diagnosen. Hvis den psykologen jobber der fortsatt send brevet til den personen.

Du bør skrive at det at du har fått denne diagnosen plager deg og at du vil ha det rettet på eller fjernet fra din journal.

Du kan sikkert ringe og avtale et møte om dette også, men det er kanskje enklere å skrive et brev.

Ikke la dette ødelegge for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med de andre her. Slike diagnoser skal ikke gis til barn, det er en faglig feil. Du må ta det opp med pskologen som gjorde det, slik at du for retta det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...