Gå til innhold

Destruktiv


Destructive

Anbefalte innlegg

Destructive

Jeg har et lite problem med at jeg blir destruktiv helt uten videre.

Jeg klarer å stoppe megselv fra å skade megselv, andre og andres eller min eiendom, men det er et slit.

Dersom jeg klapper en katt kan jeg plutselig få en merkelig trang til å knekke nakken på den, og andre ganger får jeg en merkelig trang til å kjøre knyttneven så hard jeg klarer inn i det nærmeste jeg finner(hva som helst, tre, vegger, osv).

Har hatt det slik helt siden jeg var barn, og vil helst ikke ha det slik lenger. For når jeg først knuser/ødelegger noe så får jeg skyldfølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du vurdert å anskaffe en punchingball eller noe annet, en pute som du kan slå på eller noe? Selv har jeg vært med på en lek en gang, der vi slo på en tjukkas (du vet, en sånn som en kan trå på i gymmen). Etter å ha slått, så "strødde vi salt" og kjørte knyttneven i "saltet" og vred det rundt. Skulle visstnok være nyttig for å bli kvitt aggresjon. Ellers så høres det jo ut som om dette du har er tvangstanker, som kommer av å ha angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Destructive

Har du vurdert å anskaffe en punchingball eller noe annet, en pute som du kan slå på eller noe? Selv har jeg vært med på en lek en gang, der vi slo på en tjukkas (du vet, en sånn som en kan trå på i gymmen). Etter å ha slått, så "strødde vi salt" og kjørte knyttneven i "saltet" og vred det rundt. Skulle visstnok være nyttig for å bli kvitt aggresjon. Ellers så høres det jo ut som om dette du har er tvangstanker, som kommer av å ha angst.

Lider ikke av angst...

Har vært slik helt siden jeg var "en liten drittunge"(5-6 år).

Trener hver dag, men det hjelper ikke akuratt noe særlig.

Er ikke aggresjon, på en måte, er bare det at jeg føler en trang til å skade, ødelegge, knuse, osv.

For eksempel når jeg så en slipemaskin som gikk for full maskin så fikk jeg en utrolig trang til å ta på den, hånden begynte å bevege seg mot den også, men da snudde jeg meg bort for jeg visste at det jeg var i ferd med å gjøre var galt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lider ikke av angst...

Har vært slik helt siden jeg var "en liten drittunge"(5-6 år).

Trener hver dag, men det hjelper ikke akuratt noe særlig.

Er ikke aggresjon, på en måte, er bare det at jeg føler en trang til å skade, ødelegge, knuse, osv.

For eksempel når jeg så en slipemaskin som gikk for full maskin så fikk jeg en utrolig trang til å ta på den, hånden begynte å bevege seg mot den også, men da snudde jeg meg bort for jeg visste at det jeg var i ferd med å gjøre var galt...

Nå er jeg bare en psyk en, jeg også, og attpåtil ikke helt "normal", siden jeg har asperger syndrom, men husker fra noen av innleggene her, at noen av de andre uttrykte at det var forskjell på "flyvetanker" og "tvangstanker". Det høres nesten ut som om dette er harmløse "flyvetanker". Hvis det er tilbakevendende, repeterende tanker, kan det hende det er en slags tvangstanker. Men snakk med behandleren din om dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...