Gå til innhold

Avbryte pga overstimulering...?


Gjest cizz

Anbefalte innlegg

Jeg er 26 og har pcos. Har vært gjennom flere stimuleringer med div. tidligere, nå var vi endelig kommet så langt som til ivf!

Men ikke om det skulle være enkelt nei...

Forrige gang måtte vi avbryte fordi det ble bare ett egg. Denne gangen ble sprayen droppet, jeg har fått et "øko-ivf"opplegg med pergotime+puregon, og har respondert så det synger etter!

Igår sa legen at det kunne se ut som vi måtte avbryte pga overstimulering. Har 6-8 egg på den ene siden og 10-15 egg på den andre. Men det jeg lurer mest på er østradiolverdier. Hvor høye er de når det er fare på ferde mht overstimulering?

Jeg lurer på om min var på 16.... Har nå tatt cetrotide i 2 dager og ingen puregon, og skal på ny kontroll i morgen.

Jeg håper så utrolig mye at vi slipper å avbryte igjen!!!

Noen som vet hvor lenge man må vente på å starte på nytt når man har måttet avbryte sånn som dette...?

*snufs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke svaret på noe av det du skriver, men ville bare si at jeg skal krysse alt jeg har for at du skal slippe å avbryte dette forsøket også.

Du skal se at dette går kjempefint!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner å bli en stund siden jeg var overstimulert, så jeg husker ikke så nøyaktig lenger. Men jeg mener min verdi var på 14 på det høyeste. 16 er i alle fall fryktelig høyt ! Ved første måling var nivået mitt lavere, så steg den til 14, og sank deretter til under 10. Når den var under 10 fikk jeg lov til å sette eggløsningssprøyta - 2 dager senere enn jeg egentlig skulle satt den.

Når de tar stilling til om du må avbryte, tror jeg de ser på hvor lang tid det tar før østrogennivået kommer ned på akseptabelt nivå. Hvis det tar for lang tid, blir eggene overmodne, og får dårligere kvalitet. På mitt forsøk, fikk jeg ut 17 egg, men bare 2 ble gode nok til innsetting.

Men du må nok bare vente og se hvordan det går. Tenk i alle fall på at de gjør det som er til beste for deg uansett.

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble som jeg trodde, avbrutt igjen.....Det er så himla urettferdig, jeg får liksom ikke prøvd meg engang!

Det er som å varme opp til et viktig løp for så å bli stoppet på startstreken....

Østradiolverdien var steget til svimlende 28,5 og det var kommet enda flere eggposer på begge sider.

Nedtur igjen....jeg skjønner jo at det er verre å teste negativt, men dette føles jammen meg ikke enkelt heller!!

Vet ikke helt hva som skal skje videre framover bortsett fra at vi har fått samleieforbud selvsagt.... Må ringe til klinikken i neste uke for å høre hva de har blitt enige om at de skal gjøre med meg.

Skulle ønske jeg ikke var en "faglig utfordring", skulle ønske jeg var klin normal!!

Unnskyld "utbruddet", det er bare så godt å lufte sånne tanker, og dere er de eneste som kanskje kan forstå litt...

Må bare trekke pusten, bøye nakken og gyve løs på neste oppoverbakke.

Etter at jeg har grått ferdig og sovet litt tror jeg.

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble som jeg trodde, avbrutt igjen.....Det er så himla urettferdig, jeg får liksom ikke prøvd meg engang!

Det er som å varme opp til et viktig løp for så å bli stoppet på startstreken....

Østradiolverdien var steget til svimlende 28,5 og det var kommet enda flere eggposer på begge sider.

Nedtur igjen....jeg skjønner jo at det er verre å teste negativt, men dette føles jammen meg ikke enkelt heller!!

Vet ikke helt hva som skal skje videre framover bortsett fra at vi har fått samleieforbud selvsagt.... Må ringe til klinikken i neste uke for å høre hva de har blitt enige om at de skal gjøre med meg.

Skulle ønske jeg ikke var en "faglig utfordring", skulle ønske jeg var klin normal!!

Unnskyld "utbruddet", det er bare så godt å lufte sånne tanker, og dere er de eneste som kanskje kan forstå litt...

Må bare trekke pusten, bøye nakken og gyve løs på neste oppoverbakke.

Etter at jeg har grått ferdig og sovet litt tror jeg.

klem fra

Trøsteklem fra meg :-( Føler med deg, -jeg har også vært der du er i dag. Det er en stooor nedtur!

Lykke til på neste forsøk!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble som jeg trodde, avbrutt igjen.....Det er så himla urettferdig, jeg får liksom ikke prøvd meg engang!

Det er som å varme opp til et viktig løp for så å bli stoppet på startstreken....

Østradiolverdien var steget til svimlende 28,5 og det var kommet enda flere eggposer på begge sider.

Nedtur igjen....jeg skjønner jo at det er verre å teste negativt, men dette føles jammen meg ikke enkelt heller!!

Vet ikke helt hva som skal skje videre framover bortsett fra at vi har fått samleieforbud selvsagt.... Må ringe til klinikken i neste uke for å høre hva de har blitt enige om at de skal gjøre med meg.

Skulle ønske jeg ikke var en "faglig utfordring", skulle ønske jeg var klin normal!!

Unnskyld "utbruddet", det er bare så godt å lufte sånne tanker, og dere er de eneste som kanskje kan forstå litt...

Må bare trekke pusten, bøye nakken og gyve løs på neste oppoverbakke.

Etter at jeg har grått ferdig og sovet litt tror jeg.

klem fra

Du verden - det var jammen høyt !!! Det var i alle fall godt at de fikk avbrutt forsøket. Hvis du hadde satt eggløsningssprøyte, kunne det blitt ganske skummelt. Skjønner at det er fryktelig skuffende. Men du kommer i ale fall ganske raskt i gang igjen, og da vet de mer om hvordan kroppen din responderer. Neste gang blir et kjempefint forsøk !

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

thuva1365380402

Jeg hadde 2 forsøk som måtte avbrytes fordi jeg ikke hadde fått nok egg, men begge forsøk ble gjort om til inseminasjon. For meg ble ikke disse forsøkene telt med som ordentlige forsøk, sånn at da jeg hadde hatt 2 inseminasjoner hadde jeg likevel 3 ivf forsøk igjen. Dette var i 2000 og 2001. På den siste inseminasjonen som jeg hadde våren 2001 ble jeg gravid med tvillinger men aborterte etter 9 uker. Pga at vi selv måtte begynne å betale for ivf-forsøkene etter 1.1.2002 startet vi med adopsjonsprosessen, og venter nå tildeling nå i april. Kjempespennende.

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...