Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått påvist gallestein, samt også mellomgulvsbrokk. Etter ultralyd av galleblæra, sa legen at jeg også har galleblærebetennelse. Jeg er nå 30% sykemeldt, da jeg har usannsynlig vondt om natta, og nå også stadig oftere om dagen. På sykemeldinga står det at jeg har galleblærebetennelse. Jeg har lest meg fram på nettet at dette bør behandles med antibiotika, for dette kan bli en alvorlig situasjon. Stemmer dette? I så tilfelle, bør jeg ta kontakt med legen på nytt å kreve antibiotika? Jeg skal fjerne galleblæra i løpet av 3 mnd.. Er det også urimelig å få 100% sykemelding, da jeg sover bare et par timer om natta? Må 3 paralgin forte til for å fjerne smertene, kan ikke påstå at jeg liker å måtte ta så mye smertestillende, men jeg må jo det for å kunne fungere på jobb. Det blir jo en del tabletter i løpet av dagen..Kan nevne at jeg er en jente på 23 år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99370-gallebl%C3%A6rebetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Generell regel er at gallestein som resulterer i betennelse bør behandles med antibiotika, men dette vil være litt avhengig av intensiteten på smertene, samt på infeksjons.målinger i blodprøvene. Ofte får ma fjærnet galleblæren ganske raskt, synes 3 mnd høres lenge ut. Å utsette operasjon/antibiotika, som resulterer i bruk av smertestillende og nedsatt søvn er ikke gunstig. Med såpass plager som du har, vil jeg tro du kan få 100% sykmelding. Du bør jevnlig være i kontakt med legen din, samt få denne til å ha kontakt med kirurgene på det sykehuset du hører til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...