Gå til innhold

Etter keisersnittet


Livia

Anbefalte innlegg

Det er nå tre uker siden jeg hadde keisersnitt og kroppen min begynner nå nesten å bli helt "min" igjen.

Men selv om jeg har gått ned 9 kilo (la på meg 3,5 kg under svangerskapet), så er magen stor og slapp. Når kan jeg begynne å trimme igjen og hva slags øvelser for magen kan jeg ta? Jeg har nemlig blitt frarådet situps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nå tre uker siden jeg hadde keisersnitt og kroppen min begynner nå nesten å bli helt "min" igjen.

Men selv om jeg har gått ned 9 kilo (la på meg 3,5 kg under svangerskapet), så er magen stor og slapp. Når kan jeg begynne å trimme igjen og hva slags øvelser for magen kan jeg ta? Jeg har nemlig blitt frarådet situps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Magen din må du ikke regne med å få skikkelig" kontroll" over før det har gått noen måneder. Sit-ups har ingen ting for seg foreløpig. Du må passe på så du ikke går ned så altfor mye nå som du også ammer. Jeg vet jo ikke hvor mye du har å gå på, men du er jo allerede under den vekten du hadde før du ble gravid, og du må regne med å gå ned ganske mye mer i forb. med amming. Mageskinnet og magemuskulaturen er blitt strukket maksimalt, og må få tid til å trekke seg sammen uten at du kan påvirke den prosessen så mye. Moderat trimming er helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Magen din må du ikke regne med å få skikkelig" kontroll" over før det har gått noen måneder. Sit-ups har ingen ting for seg foreløpig. Du må passe på så du ikke går ned så altfor mye nå som du også ammer. Jeg vet jo ikke hvor mye du har å gå på, men du er jo allerede under den vekten du hadde før du ble gravid, og du må regne med å gå ned ganske mye mer i forb. med amming. Mageskinnet og magemuskulaturen er blitt strukket maksimalt, og må få tid til å trekke seg sammen uten at du kan påvirke den prosessen så mye. Moderat trimming er helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...