Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har seboré i hodebunnen og jeg har god kontroll på flassingen med fungoral eller head & shoulders shampo. Problemet er at det klør så grusomt uansett hva jeg gjør. Shampoene hjelper ikke på kløen. Noen forslag til hva jeg kan gjøre for å dempe den? Jeg tenkte at formskummet jeg brukte ble for tett, men nå bruker jeg en lettere en uten at det hjelper.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99458-sebor%C3%A9-det-kl%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er det. Jeg har tendens til psoriassis i hodebunnen og da hjelper den. Men det må være den blå, den andre er ikke så god. Men håret blir rart av den bare så du er obs på det. Litt trått og matt.

Verdt å prøve om den kan stille kløen. Takk skal du ha :-)

• 1 måned senere...

Annonse

Ser du har fått tips om Care sjampoen til Shine. Dette tipset støtter jeg fullt ut. Har en mann med seborreisk eksem som har god effekt av denne, og han har prøvd ALT. Også lukter den så godt peppermynte og gjør håret lett og luftig. Ineholder aloe vera, kamille ,romarin og peppermynte.

• 2 måneder senere...
Gjest ikke undertegnet

Har du prøvd Blå Selsun på apoteket. Jeg synes den virker bedre enn Fungeral.

Kutt Fungoralen og gå over til Head & Shoulders, så blir du kvitt problemet, jeg har blitt kvitt plagene nå for godt, kort tid etter at jeg begynte å bruke denne shampoen, den er rett og slett genial !!!!

Verdt å prøve om den kan stille kløen. Takk skal du ha :-)

Så vidt jeg vet er det to vanlige grunner til kløe og flassing i hodebunnen.

1. Oppblomstring av sopp i hodebunnen. Her er Fungoral, Head & Shoulders vel og bra.

2. Ømfintlig hodebunn, som er mer å sammenlikne med ekstremt tørr hud, og her skal du holde deg langt unna flass-shampoene og finne noe som er mildt, godt og fuktighetsbevarende for huden. Spør en frisør f.eks.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...