Gå til innhold

Får mer hjelp enn jeg vil ha


Soria

Anbefalte innlegg

Har faktisk fått problemer med at jeg får for mye hjelp. Hjelp jeg ønsket meg for noen år siden.

Jeg hadde et opphold i en rehabiliteringsleilighet i et halvt år, og sosialkontoret dekket husleien der. Problemet er at de samtidig krevde at miljøarbeidertjenesten skulle følge opp når jeg kom hjelp. Da er det praktisk hjelp det er snakk om. De tilbyr seg å hjelpe med husarbeid f.eks. Jeg vil ikke ha hjelp. Enten klarer jeg det selv eller så får det være ugjort. De kommer en time to ganger i uka og så langt har jeg godtatt det, men jeg synes det er vanskelig. Jeg har klart å holde til å være bare sosialt så langt. Det er jo for så vidt hyggelig å prate med folk.

Men selvfølgelig. Jeg får jo gjort alt jeg skal i huset, om ikke annet så for at ikke de skal se noe de vil hjelpe med *s*

Er det dumt av meg å si fra meg det tilbudet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Er det ikke deilig at noen kommer og hjelper til? Jeg synes ikke du skal si det i fra deg. Det er lettere å ha det rent og ryddig rundt seg enn rotete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke deilig at noen kommer og hjelper til? Jeg synes ikke du skal si det i fra deg. Det er lettere å ha det rent og ryddig rundt seg enn rotete.

Problemet er vel at jeg ikke klarer å ta i mot praktisk hjelp i huset. Men det holder meg i skinnet slik at jeg ikke lar ting skli ut for mye. Jeg vet ikke om jeg hadde klart det om de ikke kom. Vanskelig, vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel at jeg ikke klarer å ta i mot praktisk hjelp i huset. Men det holder meg i skinnet slik at jeg ikke lar ting skli ut for mye. Jeg vet ikke om jeg hadde klart det om de ikke kom. Vanskelig, vanskelig.

Det er vel svar godt nok det :)

De må komme titt og ofte helt til du har en bombesikker rutine. Lurer på hvor lang tid det tar å etablere slike rutiner og la dem bli ryggmargsreflekser? Hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel svar godt nok det :)

De må komme titt og ofte helt til du har en bombesikker rutine. Lurer på hvor lang tid det tar å etablere slike rutiner og la dem bli ryggmargsreflekser? Hm.

Hver og en kunne ønske seg litt rutine på husarbeid ja *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

shhh1365380495

syns du skal svelge stoltheten din jeg og være gla for å ha trygge rammer rundt dg. Så kommer det en dag hvor du mener at de rammene vil fremdeles være der når apparatet forvinner, da vil du kanskje savne det litt?

Tenk slik at dette er du verdt, samme om du kanksje kunne klart det selv, nå har du bare fått en gave som skal gjøre ting lettere. Ikke la stoltheten spolere det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...