Gå til innhold

Hva skjer hos legen?


Gjest fru tristesen

Anbefalte innlegg

Gjest fru tristesen

Så har jeg bestilt time til legen. Skal dit i dag.

Men hva kommer til å skje der? Jeg føler meg deprimert og nedstemt. Orker ingen ting, sover dårlig og har mistet apetitten, samtidig som jeg trøstespiser. Er irritabel og sint. Blåser opp for den minste bagatell overfor ungene.

Vil absolutt ikke ha antidepressiva. Men hva kommer legen til å si, gjøre? Hva skal jeg si og gjøre. Uff, jeg grurer meg skikkelig nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jente 26år

Spørs jo helt hva legen syntes, men snakk med han/henne om akkurat det du beskriver her inne, at du er redd for å begynne på medisiner.. anbefaler deg å få en henvisning til psykolog eller psykiatriker, de er fine å he, selv på "gode" dager, det er som forebyggende arbeid for sjelen;) Hvis legen anbefaler antidepressiva, syntes jeg du burde gi det en sjanse, se det som en mulighet til å rydde opp i et "problem" for å fungere i hverdagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen kommer antagelig til å høre på hva du forteller om din situasjon.

Så vil han kanskje stille deg spørsmål for å sjekke ut om du fyller kriteriene for depresjon.

Kan hende du blir spurt om du ønsker henvisning til psykolog eller at han foreslår at du skal prøve anti-depressiva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...