Gå til innhold

driter i diagnosen min


tsofia

Anbefalte innlegg

Jeg vet faktisk ikke hva som er min diagnose og faktisk så driter jeg i det. Jeg er meg. Det er en fordel å ikke vite diagnosen sin for da blir man ikke så fokusert på den. Vet bare at jeg må hvile mye ,tvangstanker, paranoia,hyper, angst og deppedager.

Så jeg tar i tur med disse tingene enkeltvis når de dukker opp. Håper bare jeg ikke er psykopat. Det hadde jeg ikke greid å leve med.

Vet egentlig ikke hvorfor jeg skriver dette inlegget. Går på tomgang på en måte. I går trudde jeg at jeg hadde sett lyset, men i dag ser jeg ikkenoe lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trrrish

"Håper bare jeg ikke er psykopat. Det hadde jeg ikke greid å leve med."

Enn meg som faktisk ER psykopat, eller ANTISOSIAL da, som det står i papirene mine.

Diagnose 301.7 - personlighetsforstyrrelse med asosiale trekk (ikke kriminell)

Skjønner godt at du ikke kunne klart å leve med det, for det klarer iallfall ikke jeg!!!!!!!!!!! :-((((((((((((((

*gråte fortvilet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Håper bare jeg ikke er psykopat. Det hadde jeg ikke greid å leve med."

Enn meg som faktisk ER psykopat, eller ANTISOSIAL da, som det står i papirene mine.

Diagnose 301.7 - personlighetsforstyrrelse med asosiale trekk (ikke kriminell)

Skjønner godt at du ikke kunne klart å leve med det, for det klarer iallfall ikke jeg!!!!!!!!!!! :-((((((((((((((

*gråte fortvilet*

Ikke bry deg om de dumme psykiaterne. De hakke mye peil. Kanksje jeg også ha den diagnosen for alt jeg vet. Kjenner meg iallefall igjen i mye av det du skriver.

Synes du er en enestående jente jeg da. Vi er enetående trish..Vi er unike.Vi er vi.

Drit i diagnosen å gå ut. Det er vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trrrish

Ikke bry deg om de dumme psykiaterne. De hakke mye peil. Kanksje jeg også ha den diagnosen for alt jeg vet. Kjenner meg iallefall igjen i mye av det du skriver.

Synes du er en enestående jente jeg da. Vi er enetående trish..Vi er unike.Vi er vi.

Drit i diagnosen å gå ut. Det er vår.

ok:)

jeg vil sikkert føle meg bedre når jeg får snakket med psyk.min, og han avkrefter den! håper han er frisk snart!! han er iallfall snill!!!!!!!!!! det er du og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Håper bare jeg ikke er psykopat. Det hadde jeg ikke greid å leve med."

Enn meg som faktisk ER psykopat, eller ANTISOSIAL da, som det står i papirene mine.

Diagnose 301.7 - personlighetsforstyrrelse med asosiale trekk (ikke kriminell)

Skjønner godt at du ikke kunne klart å leve med det, for det klarer iallfall ikke jeg!!!!!!!!!!! :-((((((((((((((

*gråte fortvilet*

Å være antisosial er slett ikke det samme som å være psykopat.

Det skulle jo jeg vite, som har som en del av diagnosen min (iom at jeg har asperger syndrom, som er en diagnose innenfor autismespekteret) å være antisosial.

I tidligere tider ble visstnok uttrykket psykopat brukt om selve det å ha personlighetsforstyrrelse.

Og dessuten, så var du et barn når denne diagnosen ble gitt deg. Psykopatiske trekk er det helt vanlig at barn har, det er en normal del av utviklingen. Du kan ha hatt disse i alder som det er vanlig å ha lagt av seg disse trekkene. Men slikt kan komme av en unormalt stressende situasjon/ krisesituasjon (tror jeg, uten å være psykiater/psykolog/behandler). Da kan man som barn gå tilbake en tid i utviklingen (sporadisk og forbigående). Kanskje du var et krevende barn, der og da, men at det var situasjonsavhengig, og at det ikke på noen som helst måter definerer deg som den du er i dag.

Og du var et barn. Barn har lov til å være så krevende de bare vil, de. Det er opp til de voksne å gjøre verden begripelig, håndterbar, spennende, utfordrende, løselig osv, slik at barna får en best mulig utvikling mot voksne vellykte individer. Og med vellykte, mener jeg lykkelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trrrish

Å være antisosial er slett ikke det samme som å være psykopat.

Det skulle jo jeg vite, som har som en del av diagnosen min (iom at jeg har asperger syndrom, som er en diagnose innenfor autismespekteret) å være antisosial.

I tidligere tider ble visstnok uttrykket psykopat brukt om selve det å ha personlighetsforstyrrelse.

Og dessuten, så var du et barn når denne diagnosen ble gitt deg. Psykopatiske trekk er det helt vanlig at barn har, det er en normal del av utviklingen. Du kan ha hatt disse i alder som det er vanlig å ha lagt av seg disse trekkene. Men slikt kan komme av en unormalt stressende situasjon/ krisesituasjon (tror jeg, uten å være psykiater/psykolog/behandler). Da kan man som barn gå tilbake en tid i utviklingen (sporadisk og forbigående). Kanskje du var et krevende barn, der og da, men at det var situasjonsavhengig, og at det ikke på noen som helst måter definerer deg som den du er i dag.

Og du var et barn. Barn har lov til å være så krevende de bare vil, de. Det er opp til de voksne å gjøre verden begripelig, håndterbar, spennende, utfordrende, løselig osv, slik at barna får en best mulig utvikling mot voksne vellykte individer. Og med vellykte, mener jeg lykkelige.

når jeg søker på nettet, så står det jo at antisocial personality disorder, er diagnosen man bruker om psychopaths and sosiopaths.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

når jeg søker på nettet, så står det jo at antisocial personality disorder, er diagnosen man bruker om psychopaths and sosiopaths.

Men etter som jeg har forstått, så har vi alle vært psykopater og sosiopater, det er visstnok en del av normalutviklingen hos barn...Det er for å hevde seg selv, for å få omsorg som man trenger i utviklingsprosessen. Du må ikke definere deg selv ut i fra hva andre mener om deg. Du er et unikt, spesielt menneske. Du har dine egne muligheter uavhengig av hva andre måtte tro og mene. List opp de positive sidene ved deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...