Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har fra jeg var liten hatt en ganske stor og skjemmende føflekk.

Endelig i fjor vinter bestemte jeg meg, i samråd med lege, at det var til det beste om denne føflekken ble fjernet.

Som sagt, så gjort. Problemet er bare at nå, 1 1/2 år etter operasjonen, syns jeg arret er mer skjemmende enn føflekken. Jeg ble forestilt at med tiden skulle arret bli til en tynn, lys strek. Nå er det en rød, tykk stripe på ca. fem centimeter.

Jeg innser at det er andre som har verre problener enn det jeg har på området hud og hår, men lurer likevel på følgende:

Vil dette arret alltid forholde seg som denne røde stripa, eller vil det med tiden (måneder, år, tiår) gå oer til å bli denne tynne hvite streken som jeg ble "lovet"?

Som skrevet tidligere har det jo nå allerede gått 1 1/2 år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99699-arr-etter-f%C3%B8flekkoperasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aina E

Jeg hadde en sånn føflekk på ryggen som ble fjernet... Arret ble kjempestygt, sånn bredt, klumpete og rødt. Jeg fikk beskjed om at det skulle bli en tynn hvit stripe, men det ble det ikke.

Jeg gikk tilbake og klagde etter et års tid og lurte på når det skulle begynne å se bedre ut og legen mente det ville nok ta litt tid og at jeg skulle være tålmodig.

Dette er nå ca. 8 år siden og arret er like stygt ennå. Jeg har gitt opp å klage over det. Det føles som en slags "klump" bak der...

Det synes nesten ikke, siden det er rett under buksekanten bak på ryggen, men hadde det vært et annet sted på kroppen, ville jeg ikke gitt meg før noen gjorde noe med det.

Lyse utsikter med andre ord?

Nå må det jo sies at jeg den siste tiden har vært flittig bruker av solarium, men det var et heller ingen som sa til meg at jeg burde la være den gangen.

Jeg tror neste gang jeg eventuelt vurderer føflekkoperasjoner at jeg skal velge laser. Mindre arr av dette har jeg hørt. Og det kan jo være å foretrekke siden de føflekkene er i ansiktet/ på halsen.

Takk for svar:)

Madeira1365380500

Hei.Jeg synes ikke du/dere skal beklage dere over arr.Jeg har også fjernet noen føflekker,og har arr,men en av mine føflekker var ondartet og jeg må nå gå til kontroll hver 3. mnd for å følge med om kreften sprer seg.Hvert år dør minst 200 bare i Norge av føflekkreft,så vær glad du har kun ett arr å bekymre deg over.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...