Gå til innhold

Anbefalte innlegg

kjetilonline

Min kone: 40 år sunn frisk aldri røkt, måteholden med alkohol slank og i god form. for to uker siden fikk hun plutselig ankelødem så mye at skoen ble for trang, følte en sitring i foten, den var i tilleg usedvanlig varm, etter en times tid roet det seg. i kveld kom det plutselig tilbake, venstre fot er rød synbar håven og veldeg varm, nå har det vart i snart tre timer. hva kan dette være? bør vi dra til lege? akutt eller kan det vente til mandag?

jeg tenker på blodpropp, er jeg på jordet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99794-ankel-%C3%B8dem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette sier lommelegen om blodpropp

Dyp venetrombose

Dypt inne i armer og bein ligger venene. Det er blodårene som fører blodet fra kroppen, tilbake til hjertet. Hvis en av de store venene tettes igjen av en blodpropp, kommer ikke blodet så fort frem til hjertet som ellers. Blodet finner andre veier å gå, men det går saktere. Armen eller beinet hovner opp, fordi blodet blir liggende og vente på å komme fram. Armen eller beinet bli rødt og vondt. Slik blodpropp kalles dyp venetrombose. Den kommer oftest i leggen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99794-ankel-%C3%B8dem/#findComment-565146
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...