Gå til innhold

Hodepine, Sykemelding

Anbefalte innlegg

Gjest ChristinaX

Hei!

Hvis en selv føler at langvarig hodepine (pågått i mange år) er så plagsom at den går ut over livskvaliteten, har man mulighet til å be om en sykemelding i slike tilfeller?

++++

hodepinen mest sansynlig koblet sammen med jobb, da det på evt. fri dager skjelden er antydning til hodepine, syn er sjekket er nærsynt og bruker briller, belysning på arb.plassen er bra, sittestiling ved PC er bra, hodepinen er så plagsom at den rett og slett går ut over livskvaliteten, har også forsøkt kiropraktor, dette fungerer fint en liten stund, så er det tilbake til det samme igjen, hodepinen sitter på begge sider av tinningen, har også ofte vondt i i nakken samtidig.

legger meg om kvelden med hodepine, og våkner om morgenen etter en heller dårlig søvn med fortsatt hodepine, disse plagene går selvfølgelig i bølgedaler, men har pågått i nærmere 15 år, den responsen jeg har fått fra lege tidligere er at "ja men du klarer jo å leve med det", det er jo mye man kan lkeve med.....

Jeg blir i allefall sliten av dette og føler til tider at jeg

burde ha tatt kontakt med lege for å evt. fått en sykemelding men hodepine er kanskje ikke grunn nok?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9988-hodepine-sykemelding/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ChristinaX

Hei!

Hvis en selv føler at langvarig hodepine (pågått i mange år) er så plagsom at den går ut over livskvaliteten, har man mulighet til å be om en sykemelding i slike tilfeller?

++++

hodepinen mest sansynlig koblet sammen med jobb, da det på evt. fri dager skjelden er antydning til hodepine, syn er sjekket er nærsynt og bruker briller, belysning på arb.plassen er bra, sittestiling ved PC er bra, hodepinen er så plagsom at den rett og slett går ut over livskvaliteten, har også forsøkt kiropraktor, dette fungerer fint en liten stund, så er det tilbake til det samme igjen, hodepinen sitter på begge sider av tinningen, har også ofte vondt i i nakken samtidig.

legger meg om kvelden med hodepine, og våkner om morgenen etter en heller dårlig søvn med fortsatt hodepine, disse plagene går selvfølgelig i bølgedaler, men har pågått i nærmere 15 år, den responsen jeg har fått fra lege tidligere er at "ja men du klarer jo å leve med det", det er jo mye man kan lkeve med.....

Jeg blir i allefall sliten av dette og føler til tider at jeg

burde ha tatt kontakt med lege for å evt. fått en sykemelding men hodepine er kanskje ikke grunn nok?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9988-hodepine-sykemelding/#findComment-52630
Del på andre sider

Pål Sand, almenlege

Kjære ChristinaX.

Det du beskriver høres ut som en stress/spenningshodepine.Selvfølgelig kan du sykmeldes pga.dette,men det er ingen varig løsning.Først og fremst bør du utredes med tanke på type hodepine.dette gjøres hos din vanlige lege og evnt.hos en neurolog.Du vil så få behandling som passer til din type hodepine.Hvis hodepinen skyldes jobb,privatliv osv.er dette forhold du familien,arbeodsplassen osv.må rette opp i.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9988-hodepine-sykemelding/#findComment-46033
Del på andre sider

Pål Sand, almenlege

Kjære ChristinaX.

Det du beskriver høres ut som en stress/spenningshodepine.Selvfølgelig kan du sykmeldes pga.dette,men det er ingen varig løsning.Først og fremst bør du utredes med tanke på type hodepine.dette gjøres hos din vanlige lege og evnt.hos en neurolog.Du vil så få behandling som passer til din type hodepine.Hvis hodepinen skyldes jobb,privatliv osv.er dette forhold du familien,arbeodsplassen osv.må rette opp i.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/9988-hodepine-sykemelding/#findComment-52909
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...