Gå til innhold

migrene

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis jeg tar to paracet og legger meg i mørket i senga en times tid straks jeg kjenner migrenen snike seg fram så klarer jeg å kvele den i begynnelsen. Du kan få kjøpt en Migrenestift på apoteketet, det er en mentolstift som du gnir i panna og det føles kjølig og lindrer litt. Jeg skjønner at du ikke har muligheten til å legge deg ned når du har barn å ta deg av, men jeg vil råde deg til å prøve det likevel, istedet for å gå i lange tider med migrene. Det finner migrenetabletter du kan ta selv om du ammer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99884-migrene/#findComment-565906
Del på andre sider

Hvis jeg tar to paracet og legger meg i mørket i senga en times tid straks jeg kjenner migrenen snike seg fram så klarer jeg å kvele den i begynnelsen. Du kan få kjøpt en Migrenestift på apoteketet, det er en mentolstift som du gnir i panna og det føles kjølig og lindrer litt. Jeg skjønner at du ikke har muligheten til å legge deg ned når du har barn å ta deg av, men jeg vil råde deg til å prøve det likevel, istedet for å gå i lange tider med migrene. Det finner migrenetabletter du kan ta selv om du ammer.

Jeg trener ikke og legger meg ikke til faste rutiner, det er ikke det som avgjør om jeg får migrene eller ikke. Stress er stort sett det som gir meg migrene, og jeg kan kjenne allerede på morgenen at jeg kommer til å få migrene senere og det slår ut rundt lunsjtider, så da prøver jeg å ta det med ro så tidlig som mulig. Jeg har hørt at enkelte matvarer, f.eks. sjokolade eller kaffe, kan gi migrene, kanskje det gjelder deg? Prøv å huske hva du har gjort eller spist de gangene du får migrene, finn en fellesnevner og se om det hjelper å gjøre noe med den.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99884-migrene/#findComment-565908
Del på andre sider

hare1365380455

Jeg trener ikke og legger meg ikke til faste rutiner, det er ikke det som avgjør om jeg får migrene eller ikke. Stress er stort sett det som gir meg migrene, og jeg kan kjenne allerede på morgenen at jeg kommer til å få migrene senere og det slår ut rundt lunsjtider, så da prøver jeg å ta det med ro så tidlig som mulig. Jeg har hørt at enkelte matvarer, f.eks. sjokolade eller kaffe, kan gi migrene, kanskje det gjelder deg? Prøv å huske hva du har gjort eller spist de gangene du får migrene, finn en fellesnevner og se om det hjelper å gjøre noe med den.

Takk for svar! En stor faktor er nok stress. Jeg drikker ikke kaffe, men spiser sjokolade. Jeg var nettopp hos legen, og fikk resept på migrenetablettene. Men jeg må vente til jeg ikke ammer mer. Skal prøve tipset ditt om det går, men paracet har ikke tatt det før.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/99884-migrene/#findComment-570778
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...