Gå til innhold

Bipolar - hva gjør ektefelle?


SlitenMann1365380500

Anbefalte innlegg

SlitenMann1365380500

Min kone er bipolar og syk igjen. Jeg trodde våre avtaler med hverandre og lege nå skulle gjøre susen - men det gjør det ikke. Hva gjør jeg?

Min ektefelle vil skilles når hun blir syk og flytter ut. Det som da skjer er at jeg og ungene forsvinner ut av bildet og får ingen informasjon om hva som skjer. Det skaper igjen problemer i forhold til økonomi og skole/barnehage. En av de ting som skjer er at hun beskriver meg som psykopat og at jeg manipulerer henne, legene og alle rundt meg. For ordens skyld; min kone ER diagnostisert som bipolar.

Legen vet at skilsmisse er symptom - og hvordan vi begge ønsker at det skal behandles av lege. Men når hun blir syk vil hun selvsagt ikke behandles som syk - og går selvsagt bort fra alle tidligere avtaler.

Finnes det noen måte å avtale disse tingene, som gjør at ikke jeg må kjempe med hjelpeapparat, barnehage og skole for hver eneste gang? Har jeg noen rettigheter jeg kan hevde og hvor skal jeg ta kontakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest et tips bare...

En ting du kan gjøre for deg selv er evt. at du får terapi(for deg selv så du kan få rådgivning f.eks),og at dere kanskje også får terapi som et par,se om det kan hjelpe på kommunikajsonen dere imellom.

Bare et forslag, sier ikke at dette er det som er riktig for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg skjønner at dette må være veldig frustrerende å oppleve gang på gang - også for ungene.

Hva med å lage noen avtaler når din kone er frisk? Dette kan dere sikkert gjøre i samarbeid med hennes behandler.

Ellers håper jeg at du har noen å snakke med. Å være nærmeste pårørende til en som er psykisk syk kan være veldig belastende.

Du kan høre med sosialkontoret, legen eller Mental Helse om det er støttegrupper for pårørende der du bor.

http://www.mentalhelse.no/Fylkes-_og_lokallag/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
SlitenMann1365380500

En ting du kan gjøre for deg selv er evt. at du får terapi(for deg selv så du kan få rådgivning f.eks),og at dere kanskje også får terapi som et par,se om det kan hjelpe på kommunikajsonen dere imellom.

Bare et forslag, sier ikke at dette er det som er riktig for deg.

Takk for hjelpen dere. Gode råd jeg tar med på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...