Gå til innhold

Dere med enebolig: Hvor mye regner dere med i utgifter pr år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke bodd i rekkehus men derimot i blokk (sameie) og i enebolig. Det var utvilsomt billigst å bo i blokk! F.eks. hadde hele blokka (52 leiligheter) en boligforsikring som kostet sameiet 20-30 000 i året, mens jeg nå betaler ca 8000 for min enebolig. Tilsvarende for vann og kommunale avgifter, mener at blokka betalte ca 100 000 i året, mens jeg nå betaler 10 000 alene.

 

Vedlikeholdsutgiftene var også _mye_ lavere i blokk.

Ja det er en del ting man slipper når man bor i sameie. Men det blir jo betalt av fellesutgiftene som du slipper i enebolig. Jeg har også bodd i blokk og det eneste jeg kunne se ble billigere var vedlikehold. Ellers betalte jeg mye i fellesutgifter i tillegg til lån som da skulle dekke vedlikehold eiendomsskatt osv. Slik jeg ser det har vi kommet bedre ut av det når vi "bare" har lån og ikke felleskostnader. Jeg synes felleskostnadene er veldig høye alt ettersom hvor mye gjeld sameiet har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rettelse. Det skulle selvfølgelig stå:

 

"Dersom man i en enebolig får en taklekkasje og må skifte tak er det bare én til å ta regningen mot 140 som det var i mitt borettslag".

 

Det samme gjelder når man skal male huser, drenere, skifte takrenner etc etc....

Tillegg til mitt svar til deg. Angående vedlikehold, det jeg mente med å stille spørsmålstegn ved det var at man har en del vedlikehold for egen regning i et sameie også. Alt innenfor veggene må man jo stå for selv.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...