Gå til innhold

Urytmisk hjerte


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

For 3 år siden fikk jeg stadige anfall av urytmiske hjerteslag. mest ubehagelig var når det ikke var ekstraslag, men at det "hoppet" over flere slag. Etter en tid kom det plutselig anfall med veldig høy puls, men EKG viste ikke noe unormalt når jeg var hos legen. Fikk Selo Zock og brukte det en tid. Så har jeg vært bra siden, men nå er det starta igjen med veldig urytmiske slag. Tar 1/2 Selo Z , 0,25 og da roer det seg. Kan i tillegg si at det egentlig starter med veldig mye luft som presser opp. Har et lite mellomgolvsbrokk. Har du en god forklaring eller godt råd?

på forhånd takk

Ragnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Allmennlege Kjell Vaage

Ekstraslag er normalt og noe vi alle kan ha og ofte uten at vi merker det. Våre hjerteslag kommer normalt regelmessig, men av og til utløses et ekstraslag før det normale hjerteslaget kommer. Dette er et mindre og svakere hjerteslag, men det påfølgende hjerteslag blir sterkere og vi opplever det som om hjerte hopper over ett slag. Det kan av og til bli ubehagelig og skape bekymring. Som sagt er ekstraslag helt normalt hos de fleste av oss, men noen ekstraslag kan være en alvorlig hjertesykdom og derfor er det nødvendig med en skikkelig undersøkelse ved hyppige og uregelmessige hjerteslag. I ditt tilfelle så har man nok ikke funnet noen alvorlig årsak, men såpass plagsomt at lindrende behandling er nødvendig. Du forteller at i en periode har alt vært bra men at nå har plagene tiltatt igjen. Husk at en rekke forhold kan medføre økende ekstraslag som feber, overdrevet alkohol-, tobakk- eller kaffeinntak, medikamenter, kulde og store fysiske eller psykiske belastninger. Om noe av dette stemmer for deg så vil jeg foreslå å gjøre først noe med det. Dersom alle disse årsaker ikke er mulig så foreslår jeg en ny samtale med fastlegen din. Om luftplagene er medvirkende årsak er mulig og du bør diskutere det med fastlegen for lindrende behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...