Gå til innhold

Gå lenge på Zopiclone


erik123

Anbefalte innlegg

Sender ut et spørsmål: Er det bra å stå på Zopiclone i mange år? Det er det eneste som fungerer for meg for å få sove. Jeg holder på å trappe ned på Truxal, etter mange års bruk. Truxal gir vektøkning og du blir sløv dagen etter. Trapper ned over flere måneder. Håper det går bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
erik123 skrev (2 timer siden):

Sender ut et spørsmål: Er det bra å stå på Zopiclone i mange år? Det er det eneste som fungerer for meg for å få sove. Jeg holder på å trappe ned på Truxal, etter mange års bruk. Truxal gir vektøkning og du blir sløv dagen etter. Trapper ned over flere måneder. Håper det går bra. 

Det er i hvert fall ikke bedre enn sobril men jeg ser ikke noe problem med det, det gjør vel ikke legen din heller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (26 minutter siden):

Det er i hvert fall ikke bedre enn sobril men jeg ser ikke noe problem med det, det gjør vel ikke legen din heller? 

Ikke noe problem så lenge det er bare den, men blir "skarp" hvis jeg ber om noe annet. Men det går greit nå. Men sover ikke så mye, max 4 ti,mer. 

 

stjernestøv skrev (27 minutter siden):

Det er i hvert fall ikke bedre enn sobril men jeg ser ikke noe problem med det, det gjør vel ikke legen din heller? 

 4 timer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
erik123 skrev (11 minutter siden):

Ikke noe problem så lenge det er bare den, men blir "skarp" hvis jeg ber om noe annet. Men det går greit nå. Men sover ikke så mye, max 4 ti,mer. 

Selv tar jeg imovane og seroquel for å sove, seroquel får du sikkert? Fire timer er jo for lite? Og så tar jeg vival om kvelden for å roe meg ned. Det får du nok ikke, de er så strikse de unge legene i dag. Man misbruker jo det ikke, man bruker det som det skal bli brukt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se at det er noe galt i å bruke Z-preparater så lenge det bare brukes 1 om kvelden. Du vil jo få økt toleranse også for det, så kanskje det lønner seg å alternere med et annet preparat f.eks annenhver uke eller hver andre eller tredje dag? 
Det må da være bedre å bruke det framfor å være søvnløs.  Det kommer kanskje også litt an på alder? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (53 minutter siden):

Selv tar jeg imovane og seroquel for å sove, seroquel får du sikkert? Fire timer er jo for lite? Og så tar jeg vival om kvelden for å roe meg ned. Det får du nok ikke, de er så strikse de unge legene i dag. Man misbruker jo det ikke, man bruker det som det skal bli brukt. 

Legen min er veldig striks, får ikke mer en nødvendig. Søvnproblemet er veldig stort. Og mye angst etter en grufull barndom. 

Kunne trengt noe mer, men redd for førerkortet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
erik123 skrev (Akkurat nå):

Legen min er veldig striks, får ikke mer en nødvendig. Søvnproblemet er veldig stort. Og mye angst etter en grufull barndom. 

Kunne trengt noe mer, men redd for førerkortet. 

Seroquel går ikke ut over førerkortet, syns du burde få det. Ikke lett å ikke få nok søvn for da sliter man om dagen og, kjenner til den angsten og den er ikke god. Jeg har vival for angst men kan ikke ta for mye for da stopper de vel det, men det er ok at jeg tar en hver kveld. Det er fra psykiater, hadde nok ikke fått det av legen min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...