Gå til innhold

Circadin (melatonin)


Gjest Englestøv

Anbefalte innlegg

Gjest Englestøv

Kunne tenek meg å prøve det som sovemedisin. Noen som har erfaring med det? Det er vel snillere med leveren enn Imovane eller de vanlige sovemedisinene. Jeg trenger litt hjelp til å hente inn søvnen av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Onsdag1365380628

Cirkadin er en dårlig erstatning for Melatonin som man tidligere fikk utskrevet hos lege. Jada, det skal være samme virkestoffet, men for meg og mange flere fungerer det ikke like bra. Jeg bestiller vanlig Melatonin over nettet og sover som et lite barn hver natt. Har brukt det i snart to år og samme lave dose er like effektiv. Cirkadin hadde liten eller ingen effekt....for meg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Englestøv

Cirkadin er en dårlig erstatning for Melatonin som man tidligere fikk utskrevet hos lege. Jada, det skal være samme virkestoffet, men for meg og mange flere fungerer det ikke like bra. Jeg bestiller vanlig Melatonin over nettet og sover som et lite barn hver natt. Har brukt det i snart to år og samme lave dose er like effektiv. Cirkadin hadde liten eller ingen effekt....for meg ihvertfall.

Det var interessant! Hvor mye tar du hver kveld av melatonin da, og hvor lenge før du legger deg? Og ikke minst, HVOR får jeg bestilt det? DA vil jeg nemlig heller ha ekte vare. Det var ei dama på apoteket som sa at det var det samme som melatonin nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cirkadin er en dårlig erstatning for Melatonin som man tidligere fikk utskrevet hos lege. Jada, det skal være samme virkestoffet, men for meg og mange flere fungerer det ikke like bra. Jeg bestiller vanlig Melatonin over nettet og sover som et lite barn hver natt. Har brukt det i snart to år og samme lave dose er like effektiv. Cirkadin hadde liten eller ingen effekt....for meg ihvertfall.

Skriver under på den. Jeg kjøper melatonin i landet til mannen min, der er det reseptfritt. Kjøper alltid nok til at jeg har når vi er i Norge også.

Det virker slik at kroppen tror at det er seinere på natta enn det er, og jeg blir fortere trøtt. Varigheten er ikke lang hos meg, jeg våkner heller tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Det var interessant! Hvor mye tar du hver kveld av melatonin da, og hvor lenge før du legger deg? Og ikke minst, HVOR får jeg bestilt det? DA vil jeg nemlig heller ha ekte vare. Det var ei dama på apoteket som sa at det var det samme som melatonin nemlig.

Sist bestilte jeg fra www.vitasunn.co.uk.

Jeg betalte litt over 200 kroner for 240 tabletter (med frakt) betalte med visa og fikk tablettene rett hjem i postkassen.

Jeg tar en tablett på 3 mg når jeg pusser tennene og etter en halv time sover jeg.

Til sammenligning får du kun 21 tabletter i pakken når du har resept og disse koster rundt 150 kroner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MedicNerd

Det var interessant! Hvor mye tar du hver kveld av melatonin da, og hvor lenge før du legger deg? Og ikke minst, HVOR får jeg bestilt det? DA vil jeg nemlig heller ha ekte vare. Det var ei dama på apoteket som sa at det var det samme som melatonin nemlig.

Circadin er humbug etter min erfaring. Du kan søke om å få 3mg kapsler som selges under navnet Melatonin på registreringsfritak i Norge. Jeg fikk selv slike kapsler under opphold på psykehus - da 6mg, og jeg sov meget godt. Tok da kapslene ca en time før sengetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Sist bestilte jeg fra www.vitasunn.co.uk.

Jeg betalte litt over 200 kroner for 240 tabletter (med frakt) betalte med visa og fikk tablettene rett hjem i postkassen.

Jeg tar en tablett på 3 mg når jeg pusser tennene og etter en halv time sover jeg.

Til sammenligning får du kun 21 tabletter i pakken når du har resept og disse koster rundt 150 kroner..

Men, blir det ikke stoppet i tollen, for det er vel ikke lov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Circadin er humbug etter min erfaring. Du kan søke om å få 3mg kapsler som selges under navnet Melatonin på registreringsfritak i Norge. Jeg fikk selv slike kapsler under opphold på psykehus - da 6mg, og jeg sov meget godt. Tok da kapslene ca en time før sengetid.

Hvorfor skal Circadin være annerledes enn melatonin. Det står jo at det inneholder 2mg melatonin. Melatonin er vel melatonin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Men, blir det ikke stoppet i tollen, for det er vel ikke lov?

Jo det er lov å bestille fra England. Betaler med visa og får pakken rett hjem i postkassen. Mye billigere en på apoteket her.

Dagens reklame :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest nattevåker

Cirkadin er en dårlig erstatning for Melatonin som man tidligere fikk utskrevet hos lege. Jada, det skal være samme virkestoffet, men for meg og mange flere fungerer det ikke like bra. Jeg bestiller vanlig Melatonin over nettet og sover som et lite barn hver natt. Har brukt det i snart to år og samme lave dose er like effektiv. Cirkadin hadde liten eller ingen effekt....for meg ihvertfall.

Kor hen får du bestilt de,bruker imovane men de e ikkje bra i lengden,plager veldi me søvn,er takknemlig om du jer meg adr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Kor hen får du bestilt de,bruker imovane men de e ikkje bra i lengden,plager veldi me søvn,er takknemlig om du jer meg adr.

www.vitasunn.co.uk

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjerringskinn

Jo det er lov å bestille fra England. Betaler med visa og får pakken rett hjem i postkassen. Mye billigere en på apoteket her.

Dagens reklame :-)

Det er slett ikke lov til å importere ting fra utlandet som ikke er tillatt i salg i Norge! Blir man tatt, så vanker det bot eller anmeldelse for brudd på legemiddelloven, avhengig av alvorlighetsgrad.

Når det er sagt, så har mange firmaer småsleipe forsendelsesmetoder som gjør at varene havner trygt i postkassen. Sist jeg fikk Melatonin fra Vitasunn var de flatpakket og på tolldeklarasjonen sto det dvd for opplæringsformål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slett ikke lov til å importere ting fra utlandet som ikke er tillatt i salg i Norge! Blir man tatt, så vanker det bot eller anmeldelse for brudd på legemiddelloven, avhengig av alvorlighetsgrad.

Når det er sagt, så har mange firmaer småsleipe forsendelsesmetoder som gjør at varene havner trygt i postkassen. Sist jeg fikk Melatonin fra Vitasunn var de flatpakket og på tolldeklarasjonen sto det dvd for opplæringsformål.

''Det er lov å importere medisiner og kosttilskudd til eget bruk, både via forsendelse og ved egen reise – innenfor EU''

http://www.fritthelsevalg.org/htmlsite/aktuelt.asp?parent=1&flag=1&ban=1&id=94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Onsdag1365380628

Det er slett ikke lov til å importere ting fra utlandet som ikke er tillatt i salg i Norge! Blir man tatt, så vanker det bot eller anmeldelse for brudd på legemiddelloven, avhengig av alvorlighetsgrad.

Når det er sagt, så har mange firmaer småsleipe forsendelsesmetoder som gjør at varene havner trygt i postkassen. Sist jeg fikk Melatonin fra Vitasunn var de flatpakket og på tolldeklarasjonen sto det dvd for opplæringsformål.

''Det er slett ikke lov til å importere ting fra utlandet som ikke er tillatt i salg i Norge! Blir man tatt, så vanker det bot eller anmeldelse for brudd på legemiddelloven, avhengig av alvorlighetsgrad.

''

Dette er helt feil, melatonin er tillatt å bestille fra feks england. Jeg har fått pakken stoppet og kontrollert i tollen, og det var helt greit. Det vanket verken bot eller anmeldelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...