Gå til innhold

POLYNEVROPATI


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Jeg lurer på om dere har noen gode råd for mine fotplager etter at nå har fått påvist nevropati.Jeg er litt stiv fotleddet (ankelen) og ofte når jeg går på hardt underlag,som flatt gulv og vei. Tereng og mykt underlag er bedre.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Det er viktig å lete etter årsaken til nevropatien, for eksempel diabetes eller mangel på vitamin B12, og det regner jeg med at fastlegen har gjort.Hvis nevropatien er kun på den ene foten bør man lete etter lokale årsaker i ankel eller fotledd. Akupunktur kan være nyttig ved nevropati og jeg anbefaler at du bruker en som er godkjent medlem i akupunkturforeningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gynecomastia

Han vil jo bli kvitt smertene, om ikke redusere dem, og søker således alternativ medisin. I alternativ medisin finnes muskelterapi, soneterapi som noen kilder han kan oppsøke informasjon fra. Fastlegen må jo kunne anbefale vedkommende dette. Vedkommende har ikke brukt for informasjon om hvordan prognoser og diagnoser stilles og den fremgangsmetoden som benyttes. Dette er også noe fastlegen er kompetent til. Når noen søker råd hos alternativ medisin så bør de få informasjon om hvilke metoder som kan utprøves. Medisinsk massasjeterapi, soneterapi. Utover dette finnes det leger, manuellterapeuter (fysioterapeut med videreutdanning innen muskel og skjelettplager/sykd). Regler: Ved skjelettmanipulasjoner benytt kiropraktor, tross i at andre terapeuter har kurs i dette. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen søker råd hos alternativ medisin så bør de få informasjon om hvilke metoder som kan utprøves.

Hvis du har tenkt å lese gjennom samtlige fora og svare på alle synlige innlegg, må du gjerne ta en titt på datoen.  Denne tråden er nesten to år gammel, så problemet er forhåpentligvis ikke like aktuelt lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...