Gå til innhold

tredjegradsforbrenning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

For ca en uke siden sprutet det olje fra pannen over begge armene mine, det ble fort kjempevondt, og om natten måtte jeg hente stadig nye poser med grønnsaker i fryseren, for å sove med. Av bilder på net ser det ut som tredjegradsforbrenning, på nåværende tidspunkt. En dag vesket det litt fra sårene, så kom en skorpe som når klør, og den ene klødde så intenst at jeg fikk revet den av i går. Under skorpen er et søkk, og det ser ikke bra ut. Er det noe jeg burde gjort tidligere med dette? er det noe jeg kan gjøre nå? få det åpnet og sydd? det er over begge håndleddene mine, så det er jo et litt synlig sted.

 

Anonymkode: 94028...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

For ca en uke siden sprutet det olje fra pannen over begge armene mine, det ble fort kjempevondt, og om natten måtte jeg hente stadig nye poser med grønnsaker i fryseren, for å sove med. Av bilder på net ser det ut som tredjegradsforbrenning, på nåværende tidspunkt. En dag vesket det litt fra sårene, så kom en skorpe som når klør, og den ene klødde så intenst at jeg fikk revet den av i går. Under skorpen er et søkk, og det ser ikke bra ut. Er det noe jeg burde gjort tidligere med dette? er det noe jeg kan gjøre nå? få det åpnet og sydd? det er over begge håndleddene mine, så det er jo et litt synlig sted.

 

Anonymkode: 94028...62f

Ved forbrenning bør man umiddelbart  (helst i løpet av sekunder) ha det brente området under rennende kaldt vann, og la det renne lenge (husker ikke hvor lenge, men lengre enn man tror). Det er jo for sent for deg nå, men med slike sår bør det i mine øyne være en selvfølge med legebesøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved forbrenning bør man umiddelbart  (helst i løpet av sekunder) ha det brente området under rennende kaldt vann, og la det renne lenge (husker ikke hvor lenge, men lengre enn man tror). Det er jo for sent for deg nå, men med slike sår bør det i mine øyne være en selvfølge med legebesøk.

Ikke _kaldt_ vann, men lunkent og det skal gjerne renne i 20-30 min over stedet man er forbrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok,

Jeg forstod ikke helt at det skulle bli så vondt, og syns middagen måtte bli ferdig, så jeg greide ikke holde hendene lenge nok under kjølig vann, jeg gjorde det inni mellom, når jeg gjorde vondt,

så ble det så vondt at jeg måtte bruke isposer, dvs grønnsakposer, 

neste morgen var det ikke vondt mer, men...bare jeg kom nær varmluften fra ovnen på morgenen fikk jeg smerter, så jeg har hatt vansker med å lage mat hele uken, dvs jeg kan jo ikke røre i gryter, få damp, ingen ting, jeg må røre superfort, med polstring, også komme meg fort unna varmen, Nå er det bedre, men det ser ikke pent ut, så lurte på om det burde/fortsatt kan sys. Det er søkk om dere skjønner i huden, også ser huden rundt brannskadet ut. Ja ja det går jo bra, jeg ser det ikke selv så godt, men andre spør, "oi hva er det?". Ser ut som om jeg har skjært over begge håndleddene mine.

 

Anonymkode: 94028...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom deg til lege snarest! Legevakt, hvis ikke fastlegen din kan ta deg i mot på hastetime. Sårene må stelles profesjonelt. Det er ikke sikkert de får gjort så mye nå, men du må få en vurdering, og skikkelige bandasjer slik at det ikke blir verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Hvor store er sårene? Jeg har selv ikke gått til lege med små brannsår før, men jeg synes dette høres vel drøyt ut. Min personlige vurdering ville vært å gå til lege om såret var så dypt som du beskriver og større enn en femkrone.

Det kan ta veldig lang tid før dype brannsår blir helt bra, etter min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...