Gå til innhold

Favorittleken som barn?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Hva var favorittleken din som barn?

Det jeg likte best var å lage hytter, og være inni der etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, stjernestøv skrev:

Hva var favorittleken din som barn?

Det jeg likte best var å lage hytter, og være inni der etterpå. 

Kan ikke huske jeg lekte så mye.

Anonymkode: 9fc89...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg var glad i å hoppe strikk og jeg var glad i å bygge snøhuler med mange rom. Ake på rattkjelke og spark, ski, akebrett, bygge demninger. Tegne klær til papirdukkene, bygge modelærhus. Klinke klinkekuler. Boksen går, kanonball, badmington, være på epleslang og annen slang, spionere med lommelykt,  ringe på og stikke av, lure folk med lommebok med tråd. Jeg skjønte aldri det der med å leke med dukker. Synes det var kjedelig. Jeg likte best å være ute da som nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte også godt å bygge hytter og leke inne i de. Hadde faktisk en "hytte" inni klesskapet og satt der mye for meg selv og fantasilekte😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppe tau og paradis, kappe land og kaste duringer. Og så turnet vi i bankestativet.  Om vinteren laget de "store" gutta skøytebane på lekeplassen så vi kunne gå på skøyter når de ikke spilte ishockey. Og så lekte vi "hull i hatten" og sangleker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Hva var favorittleken din som barn?

Det jeg likte best var å lage hytter, og være inni der etterpå. 

Hei!

 

Jeg likte å tegne og å løpe:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker ikke så detaljert fra barndommen, men jeg vet jeg likte å lage ting og tegnet og fotograferte en del. Tror jeg klatret mye i trær, og så var det vel litt aking og snøballkrig også, men jeg kan ikke huske hvilke gruppeleker vi drev med. Det var sikkert noen, for ungene var mer ute enn inne da jeg vokste opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Jeg elsket å kle meg ut, hadde en hel kiste full av klær som foreldrene mine hadde lagt av, klær jeg fikk fra besteforeldre. Snekre, tegne, lege doktor og pasient. Herje rundt ute, bygge hytter i skauen, leke krig i noen gamle tyskerbunkere, fiske. Når det en sjelden gang var nok snø til å stå på ski eller ake, ble det utnyttet. Spille data eller Geni inne om det var dårlig vær. Etter hvert begynte jeg i skolekorpset med fløyte, lærte meg gitar og piano - som jeg fortsatt koser meg med. Og litt mer rampete saker som ring-spring, slang, bølleringe til folk vi visste ble ekstremt sure av det. En gang fikk en kompis av meg tak i en universal fjærnkontroll, så vi lurte oss rundt til naboene og svitsjet kanaler på TV-ene deres (hysterisk morsomt, for de skjønte jo ikke noe som helst). Tre kondomer på eksosrørene til folk... Pyrre i fjøra. Jeg husker vi lagde "scandivian star" av noe isopor og tørt gress vi tente på og sjøsatte. 

Man får ikke mer moro enn man lager selv ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Lego. Lage ting som olabil, katapult, spretterter, Hytte av pappesker, tepper stoler etc inne når jeg var veldig liten, og snekre hytte ute når jeg var litt større. Tegne. Bygge modellfly o.l. Slåball, boksen går, fotball. Datamaskin da det kom (da var jeg 12 år).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Elsket å lage hytte av stoler og pledd i stua!

Ellers var jeg en lesehest, elsket å gå på biblioteket og låne bøker, jeg leste enormt mye I 8-10-12-14 års alderen :-)

Jeg likte å leke ute, lage hytter og huler ute, ha hemmelig klubb, spionere på gutter, ake,  renne på ski, spille fotball med guttene, klatre i trær, fiske. 

Jeg hadde også perioder der jeg samlet på kklistremerke,  glansbilder, steiner osv. Likte å synge, spille piano, høres på klassisk musikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Favorittleken min på skolen het "presse-leken". Vi stod i en rekke inntill en vegg og presset hvertandre inn mot hjørneveggen. Målet var at siste barn som ikke ble presset ut av rekka, hadde vunnet. Jeg syntes dette var dritmorsomt. Men læreren kom som oftest og stoppet oss å leke denne leken, fordi det var ikke lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Og i tillegg så elsket jeg å bli "dratt på tepe". Mamma og noen andre som var sterke nokk drog i et rødlilla teppe mens jeg satt oppå det, og de drog det fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
14 timer siden, Blomsterfluen skrev:

Favorittleken min på skolen het "presse-leken". Vi stod i en rekke inntill en vegg og presset hvertandre inn mot hjørneveggen. Målet var at siste barn som ikke ble presset ut av rekka, hadde vunnet. Jeg syntes dette var dritmorsomt. Men læreren kom som oftest og stoppet oss å leke denne leken, fordi det var ikke lov.

Jeg husker også at vi gjorde dette, særlig når det regnet, og hele skolen stod presset sammen under halvtaket. Vi ropte i kor: "Treng på! Treng på!" - og så var det om å gjøre å presse hverandre inn mot veggen/hjørne. Husker ikke at det var noen vinner, men et var sikkert littkjipt å være helt innerst/underst..... Jeg syntes også det var gøy - kan nesten huske lukta av vått regntøy og varme svette unger tett innpå meg :-P :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boksen går! Og "hauk og due" på skøytebanen. Klatre i trær. Inne likte jeg å tegne, og leke med dukkehuset mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7. mai 2016 at 20.03, Nicklusheletida skrev:

Jeg var glad i å hoppe strikk og jeg var glad i å bygge snøhuler med mange rom. Ake på rattkjelke og spark, ski, akebrett, bygge demninger. Tegne klær til papirdukkene, bygge modelærhus. Klinke klinkekuler. Boksen går, kanonball, badmington, være på epleslang og annen slang, spionere med lommelykt,  ringe på og stikke av, lure folk med lommebok med tråd. Jeg skjønte aldri det der med å leke med dukker. Synes det var kjedelig. Jeg likte best å være ute da som nå :)

Som jeg skulle sagt det selv, bortsett fra at jeg aldri har vært på epleslang. ;) 

Og så syntes jeg dukker var greit nok, om enn ikke viktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...