Gå til innhold

Hårvekst på hodet


anonym2017

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er en jente på 19 år. Som liten hadde jeg helt slett og glansfullt hår. Jeg kunne knapt ha hårstrikker i håret, fordi de skled ut av håret. Da jeg var 14-15 år gjorde jeg mitt livs tabbe og bleket håret med 5 pakker på en dag. Fra og med den dagen har jeg måttet ty til rettetang fordi håret mitt fikk en helt annen konsistens. Det har vært brusete, nærmest krøllete siden. Jeg har vært i en ond sirkel i 6 år med farging, bleking, retting av håret daglig og ikke vært særlig flink til å kure det. 

Jeg har gått til samme frisør i 2 år. Hun har langt, naturlig fantastisk hår som minner meg nøyaktig om mitt hår før jeg startet med det blekings tullet. Jeg spurte henne hva hun har gjort for å få så fint hår. Svaret hennes var at hun barberte alt håret på hodet da hun var på min alder nettopp fordi hun var i samme knipe som meg. Det tok bare 1 år før hun hadde skulder kort hår som jeg har nå. Jeg har beundret henne og vurdert det på det sterkeste i snart 2 år nå. Og nå er jeg 19 år og tenker det er på tide hvis jeg skal få gjort det, da jeg har hørt at hårtap og andre hårplager kan komme fra alt etter 20 års alderen. Tenk om bare 1 år kan jeg ha nytt, sunt skulder kort hår. 

Spørsmålet mitt til slutt er om mitt naturlige glatte, helt rette hår vil komme ut igjen, eller om jeg har ødelagt hårrøttene mine slik at jeg får bølgete hår når jeg barberer alt på hodet for å gro ut nytt? Og det er vel ikke noen sjanse for at det ikke gror ut igjen? Eller at det ikke kan gro langt på nytt?

Dette er ikke noe tullete påfunn. Jeg skammer meg over å ha håret løst uten oppsatt i strikk blant andre mennesker fordi det er så slitt og grusomt. Alt er knekt av i front, bakhodet og nakken. Jeg skammer meg når jeg ser meg selv i speilet. 

Jeg vil selvfølgelig bruke parykk når jeg skal ut blant andre mennesker. 

Takk på forhånd for seriøse svar. 

Med vennlig hilsen en ytterst lei og bekymret jente..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ikke ødelagt røttene så ditt normale hår vil vokse ut, men om du tror du har hår til skuldrene innen et år så må du tro om igjen. Håret vokser ca 1 cm i mnd. Jeg ville nok heller funnet en fin kort frisyre som jeg hadde beholdt til det kun var naturlig hår, for så å spare det langt igjen. Ihvertfall om planen er å bruke parykk. Parykk er heller ikke bra for håret og jeg har hørt det kan være ganske ubehagelig å gå med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...