Gå til innhold

Er det egentlig gyldig å bli sykmeldt pga trøtthet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det gyldig grunn å bli sykmeldt pga tretthet i tidlig i svangerskapet? Kjennes ut som jeg er fyllesyk. Uggen, frysninger, ekstremt trøtt og svimmel innimellom. Trøttheten som er verst. 

Anonymkode: a0145...0ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det gyldig grunn å bli sykmeldt pga tretthet i tidlig i svangerskapet? Kjennes ut som jeg er fyllesyk. Uggen, frysninger, ekstremt trøtt og svimmel innimellom. Trøttheten som er verst. 

Anonymkode: a0145...0ed

Ta det opp med legen. Kommer jo litt an på hvilken jobb du har.?. Personlig var jeg sykemeldt i begynnelsen av tre av mine fire svangerskap. 

Anonymkode: b4278...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det jeg syns er mest vanskelig, er hvis jeg blir sykmeldt og folk begynner å spørre... er jo litt tidlig enda. men føler meg helt utkjørt.  Fungerer jo deler av dagen, men vil mest sove  

Anonymkode: a0145...0ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg syns er mest vanskelig, er hvis jeg blir sykmeldt og folk begynner å spørre... er jo litt tidlig enda. men føler meg helt utkjørt.  Fungerer jo deler av dagen, men vil mest sove  

Anonymkode: a0145...0ed

Man blir jo ikke sykmeldt for trøtthet alene, men evt. for hva denne trøttheten fører til. Det er jo umulig for andre å si om du blir "sliten nok" til at sykmelding er på sin plass, omtrent alle gravide er jo trøtte. Husker jeg selv var veldig trøtt i mine svangerskap, og sov dessuten dårlig; måtte opp og tisse hver time omtrent. Men det gikk det og. Hva du jobber med er vel også relevant.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobber i helsevesenet. Forrige svangerskap kastet jeg opp omtrent hver dag i 4 mnd. Men var ikke 100 prosent sykmeldt. Dro på jobb og kastet opp imellom slagene, men er mer sliten nå. Kanskje fordi jeg i tillegg har barn nå og ikke kan slappe av slik man kunne første gang.

Anonymkode: a0145...0ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber i helsevesenet. Forrige svangerskap kastet jeg opp omtrent hver dag i 4 mnd. Men var ikke 100 prosent sykmeldt. Dro på jobb og kastet opp imellom slagene, men er mer sliten nå. Kanskje fordi jeg i tillegg har barn nå og ikke kan slappe av slik man kunne første gang.

Anonymkode: a0145...0ed

Snakk med legen din om dette, om det er lenge til neste kontroll så bestill en time kjapt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...