Gå til innhold

Legene og de andre vellykkede personene er ikke så moralske som de gir seg ut for å være


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

"Overlege hadde sex med to pasienter

En overlege i Helse Nord-Trøndelag som hadde sex med to tidligere pasienter samtidig, kan miste retten til å praktisere som lege."

http://www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/2016/12/10/Overlege-hadde-sex-med-to-pasienter-13914254.ece

"Overlege anmeldt for seksuelle overgrep

Overlegen i Helse Nord-Trøndelag skal ha misbrukt sin stilling for å oppnå seksuell omgang. Det er mellom åtte og ti fornærmede i saken."

https://www.nrk.no/trondelag/overlege-anmeldt-for-seksuelle-overgrep-1.13390115

Anonymkode: ef9c5...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Flere har dopproblemer eller er syke sjøl tror jeg

Dessverre er ikke det så lett for en ung person å håndtere som kanskje lett reagerer med sinne og blir stemplet som utagerende og mere behandlingstrengende Og spesielt utsatte er jo mennesker som mangler de spisse albuer og som ikke gjør så mye av seg

Og det koster å møte i en rettsak med så få muligheter til å fremlegge bevis og med så få advokater som har slik kompetanse og så høye kostnader

Man må bare håpe at tiden jobber for denne pasientgruppen også

Men mange spesielt i helsevesenet ønsker kanskje at bruk av dop skal være mindre tabubelagt De er kanskje skulte politiske aktører

Ikke mye pasienten i fokus her nei

Så mange opplever dessverre dette tror jeg Burde vært lettere å henvende seg til politiet i sånne saker Mange av oss har ikke noe støtteapparat eller nettverk

Anonymkode: 42d72...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg mente ikke å dømme noen Alt er ikke bare når de som skal hjelpe selv trenger hjelp Tror det er noen som tar seg spesielt av dette med å hjelpe helsepersonell som kommer til å gjøre feil i jobben kanskje på grunn av slitenhet eller egen medisinavhengighet Man hører om at legene jo ofte sier at " dette er medisiner og ikke dop" Iallefall til noen av oss.

Man kanskje blir man bedre i jobben hvis man har erfart at alt er ikke så latterlig lett for noen

Det virker som dette med å stille riktige diagnoser er blitt så mye vanskeligere og nå også med masse mulige dataproblemer så er det ingen som tror helsepersonell har noen lett oppgave Alt er kanskje i bunnen ikke for alle og problemer og sygdom rammer alle så dessverre

Vi tenker alle så forskjellig

Enkelte av oss har kun hatt et helvete til liv så vi bryr oss ikke så mye om hvordan moral andre har

Man får jo bare håpe at ting blir riktig gransket hvis det er noe uansett hvem det rammer

Anonymkode: 42d72...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokormen123

Hvem er det som påstår at såkalt vellykkede mennesker skulle ha høyere moral enn mindre vellykkede mennesker, egentlig? Jeg kan ikke si at jeg noen gang har satt dette i sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mer og mer i våre dager ser vi har alle mer eller mindre bare en mennesker. 

Anonymkode: 33061...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Men man må i sannhet begynne å lure om hva enkelte virkelig driver med når de er på jobben Kanskje alle ikke skulle vært i arbeidslivet At de selv ikke er friske nok mener jeg Forferdelig tragisk og stakkars pasienter som kanskje ikke blir trodd eller får støtte noe sted

Enkelte ganger når jeg hører og ser nyhetene virker det som hele helsevesenet står foran "det store krakket"

Husker på åttitall hvor folk sparte i "globale helseaksjer i "Postbanken og dnb Dengang med veldig lav avkastning tror jeg

Feilen er at alt dreier seg om penger innflytelse og makt tror jeg for ingen leger vil vel med vilje skade pasientene sine?

Det er bare veldig rart at sånt går an i 2017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gitt bestemte betingelser i et menneskes liv er kanskje ingen så moralske???

Anonymkode: 42d72...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er en vanskelig problemstilling. Selvfølgelig burde man stole på at en lege avstod fra slikt. For noen blir nok desverre fristelsen for stor... Vet ikke om det har så mye med moral eller stand å gjøre men heller at man ikke klarer å stå imot i et svakt øyeblikk.... 

Dette kan også skje i sjelesorgssamtaler der en prest eller pastor har dype og nære samtaler med mennesker. De vet jo absolutt hva som er moralsk riktig men dessverre skjer det likevel...  I mange kirkesamfunn har man nå blitt strengere med dette. Feks skal det være en kvinne til stede hvis en kvinne er i samtale med en mannlig prest eller sjelesørger. Dette for å beskytte begge parter.  

Anonymkode: dafe3...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle kan feile og alles helse kan ryke er hva man kan lære hvis mulig å lære noe

Anonymkode: 42d72...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Er det en helt opplagt sak? Jeg vet ikke. Han sjekket med advokat før han gikk inn i det andre forholdet, så han trodde i alle fall selv han fulgte loven. Det er jo ikke totalt forbudt for en lege å ha et forhold til en tidligere pasient. Det kom frem i en tidligere tråd.

Det er ikke ok å være utro, så han er jo et svin sånn sett. Retten får avgjøre om ham er en slags overgriper.

Det er forresten en villedende ingress. Han hadde ikke sex med to samtidig, men han hadde et forhold til to tidligere pasienter samtidig. Det er to forskjellige ting. Noen ganger skulle man nesten tro journalister slurver med vilje for å få saftige nyheter. I dette tilfellet på bekostning av alle involverte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Gargamel skrev:

Det er forresten en villedende ingress. Han hadde ikke sex med to samtidig, men han hadde et forhold til to tidligere pasienter samtidig. Det er to forskjellige ting.

Det der reagerte jeg også på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.6.2017 den 17.35, AnonymBruker skrev:

"Overlege hadde sex med to pasienter

En overlege i Helse Nord-Trøndelag som hadde sex med to tidligere pasienter samtidig, kan miste retten til å praktisere som lege."

http://www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/2016/12/10/Overlege-hadde-sex-med-to-pasienter-13914254.ece

"Overlege anmeldt for seksuelle overgrep

Overlegen i Helse Nord-Trøndelag skal ha misbrukt sin stilling for å oppnå seksuell omgang. Det er mellom åtte og ti fornærmede i saken."

https://www.nrk.no/trondelag/overlege-anmeldt-for-seksuelle-overgrep-1.13390115

Anonymkode: ef9c5...141

Slik jeg ser det er det umoralsk å innlede forhold til to personer samtidig, uansett yrkesstatus. Om det kan kalles overgrep er vel høyst tvilsomt, i hvertfall ut fra beskrivelsen i artikkelen. Kvinne nr. to tok selv kontakt med legen, legen avklarte habiliteten i og med at det dreide seg om en tidligere pasient, og kvinnen meldte forholdet først da hun oppdaget at legen også hadde et forhold til en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er journalistens påstand. Politiet, som burde vite det, bekrefter at det er to.

Anonymkode: 05b3d...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Bokormen123 skrev:

Men senere har flere kvinner stått fram, og det er snakk om 8-10 fornærmede i saken.

Opplysningene i pressen har vært ganske sprikende. I dette nrk-innslaget som er nyere enn det forrige, bekrefter politiet at det i alle fall på det tidspunktet, ikke stemmer at det er mange fornærmede i saken.

https://www.nrk.no/trondelag/overgrepssiktet-overlege-fratatt-autorisasjonen-1.13450200

Fremtiden vil vise hva både politi og helsemyndigheter konkluderer med, foreløpig er saken ganske uklar, slik jeg forstår det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg mener iallefall at i slike tilfeller må man være forsiktig med å dømme, en sak har alltid to sider og gjerne flere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokormen123
4 timer siden, frosken skrev:

Opplysningene i pressen har vært ganske sprikende. I dette nrk-innslaget som er nyere enn det forrige, bekrefter politiet at det i alle fall på det tidspunktet, ikke stemmer at det er mange fornærmede i saken.

https://www.nrk.no/trondelag/overgrepssiktet-overlege-fratatt-autorisasjonen-1.13450200

Fremtiden vil vise hva både politi og helsemyndigheter konkluderer med, foreløpig er saken ganske uklar, slik jeg forstår det.

Det er egentlig ikke dét det står, det står at han er _siktet_ for ett forhold, men det er altså mye som tyder på at det er snakk om flere... 

Men det er selvfølgelig som alltid i slike saker, lite hensiktsmessig å spekulere - men la saken gå sin gang i de rette instanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...