Gå til innhold

Hva med slike " overtrekkshetter for hodet mot brannrøk" som man får kjøpt på bla Røde Kors Er de brukerndes til noe ved evakuering i stort høyblokk??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hørte på radio fra brannvernhold at man skulle ikke gå ut i røykfylt korridor uansett. Hva med disse brannvernhettene De har kanskje ikke noe med dette å gjøre Beklager veldig dumt spørsmål igjen men det er ofte så mye man ikke vet noe om Hva tror dere???

Anonymkode: 5f365...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

som jeg trodde men det kan være andre grunner til at man anbefaler å bli hvor man er  Man aner jo ingenting om hvordan situasjonen er

Det aller viktigste må jo være brannøvelser og å ikke bygge slike veldig farlige og høye bygg

tenker jeg

Anonymkode: 5f365...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg mener det kan jo være at brannvesenet har erfart at de som blir hvor de er statisk kommer best ut??

Anonymkode: 5f365...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

som jeg trodde men det kan være andre grunner til at man anbefaler å bli hvor man er  Man aner jo ingenting om hvordan situasjonen er

Anonymkode: 5f365...148

Jo, men den anbefalingen bygger nok på at de erfaringsmessig vet at de aller, aller fleste ikke har slik maske.  Dermed må de gi en generell anbefaling som er sikrest for det store flertallet.  Hvis jeg hadde en slik maske ville jeg forsøkt å ta meg ut selv om anbefalingen var å bli i leiligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg leser at hetta beskytter i en halv time og det er ikke mye i et veldig høyt hus ( men kanskje fire eller fem etasjer kan det være en siste utvei)

Strømmen går og man bor kanskje ikke der til vanlig Ting raser ned og hetta er vel ingen ting for åpen ild Men på den annen side for å finne utgangen til nødutganger og nød trappeløp kanskje ( har tenkt en del på sånne ting da jeg bodde i femte etasje i mange år )

Høye hus burde man ikke investere i mener jeg De bryter jo med mye estetikk og kulturarv også synes jeg og bare farlige for mennesker å bo i

Anonymkode: 5f365...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forstår selvsagt de store kostnadene men om man måtte ha høye hus kunne kanskje hver leilighet ha en glasskap med forsegling med antall hetter til leilighetens størrelse slik man ofte på jobber har brannslanger og lignende 

Burde følge leiligheten når den var ny sånn som pulverapparat gjør i dag også i eldre boliger

Men jeg forstår også dessverre hvordan alt strander på kostnadene

Man ser i jo det i alle sammenhenger

Jørte om alle de omkomne og etterlatte i England Det er bare forferdelig at sånt skal skje

Anonymkode: 5f365...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...